Afacerile grupului Agricola Bacău au crescut în primul trimestru cu 19%, până la aproape 166 mil. lei

Afacerile grupului Agricola Bacău au crescut în primul trimestru cu 19%, până la aproape 166 mil. lei

Grigore Horoi, președintele grupului Agricola Bacău

scris 20 apr 2016

Grupul Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața cărnii din România, a înregistrat în primul trimestru al acestui an afaceri de 165,5 milioane de lei (37,2 milioane de euro), în creștere cu 19% față de perioada similară a anului trecut.

Principalele motoare ale creșterii au fost vânzările realizate de Agricola Internațional (carne pasăre), Salbac (salamuri crud-uscate și specialități din carne), Europrod (semipreparate și produse ready-meals din carne și vegetale), potrivit unui comunicat al companiei.

Astfel, afacerile Agricola Internațional au ajuns, după primele trei luni ale anului, la 99,6 milioane de lei (22,4 milioane de euro), cu 19,1 milioane de lei (4,3 milioane de euro) mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Reprezentanții companiei au precizat că vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2015, iar în valoare cu 17%, efect al scăderii accentuate a prețului mediu al cărnii de pasăre atât pe piața internă, cât și pe piața europeană.

“Suntem consecvenți programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creștere a volumelor și a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susținut de un preț de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015”, a spus Grigore Horoi, președintele grupului Agricola Bacău.

Agricola Internațional scoate la vânzare acțiuni proprii în valoare de 2 mil. euro deținute prin intermediul Salbac CITEȘTE ȘI Agricola Internațional scoate la vânzare acțiuni proprii în valoare de 2 mil. euro deținute prin intermediul Salbac

Cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut și ea în primul trimestru cu 28%, ajungând la aproape 27 de milioane de lei (6 milioane de euro), față de 21 de milioane de lei (4,7 milioane de euro) în aceeași perioadă a anului trecut.

În plus, categoria semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, a avut în primul trimestru vânzări de opt milioane de lei (1,8 milioane de euro), în timp ce categoria ouă de consum, produse la Avicola Lumina-Constanța, a înregistrat, tot în aceeași perioadă, vânzări de aproape 7,5 milioane de lei (1,7 milioane de euro).

Compania Agricola Magazine, care operează 35 de unități, și-a menținut în primul trimestru din 2016 cifra de afaceri înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut, respectiv 6,8 milioane de lei (1,5 milioane de euro).

Grupul Agricola Bacău a înregistrat în 2015 afaceri de 655,5 milioane de lei (147,6 milioane de euro), cu 6% mai mult față de anul precedent. În 2014, cifra de afaceri a grupului s-a ridicat la 616,6 milioane de lei (138,8 milioane de euro).

Pe piața cărnii de pui, principalii competitori ai Agricola Internațional sunt Transavia, Agricola Buzău sau Safir.

viewscnt
Afla mai multe despre
agricola bacau
agricola international
grigore horoi
salbac