Piața de pește de acvacultură din România a atins 60.000 de tone, jumătate din totalul pieței de pește

Piața de pește de acvacultură din România a atins 60.000 de tone, jumătate din totalul pieței de pește
scris 24 iun 2020

Piața locală de pește de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieței de pește, iar în următorii ani va depăși peștele sălbatic, arată compania Alfredo Seafood, importator și distribuitor de produse din pește și fructe de mare, care precizează că în perioada de izolare, consumul de fructe de mare a crescut cu 30% față de aceeași perioadă din 2019.

”Piața locală de pește de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieței de pește. Segmentul de acvacultură se afla, înaintea declanșării pandemiei Covid-19, într-un proces de creștere susținută, de aproximativ 3-4% pe an. Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, în mai puțin de zece ani, dacă se păstrează același ritm pentru peștele de cultură, acesta va depăși ca pondere peștele sălbatic”, arată compania într-un comunicat.

Din cele 60.000 de tone de pește de acvacultură comercializate anual în România, circa 10% este certificat ASC (Aquaculture Stewardship Council), atestare acordată peștelui de cultură crescut în mediu controlat, curat și hrănit cu mâncare ecologică. Crescătoriile de unde provin acești pești sunt certificate ASC, la rândul lor, și recunoscute pentru respectarea normelor internaționale în ceea ce privește protecția habitatelor naturale și pescuitul sustenabil, mai informează compania.

Mosi-Oa-Tunya Cigars, “fumul tunător”, primul producător de trabucuri rulate manual din Zimbabwe, vine în România, vizând o poziție de lider pe piața trabucurilor premium CITEȘTE ȘI Mosi-Oa-Tunya Cigars, “fumul tunător”, primul producător de trabucuri rulate manual din Zimbabwe, vine în România, vizând o poziție de lider pe piața trabucurilor premium

În perioada de izolare și imediat după relaxarea restricțiilor, tendința observată la nivelul portofoliului Alfredo Seafood a fost de creștere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC, scrie News.ro.

Astfel, în intervalul martie – iunie, vânzările de creveți s-au majorat cu 30% față de aceeași perioadă din 2019.

„În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creștere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveților. S-a gătit mai mult acasă și observ că a crescut interesul românilor pentru rețetele mediteraneene, pe bază de creveți, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate și, probabil, și al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.

Direcția actuală pe care merge piața, atât în România cât și la nivel internațional, este de majorare a ponderii peștelui și a fructelor de mare de crescătorie, spune el.

”În ultimii cinci ani, segmentul de pește de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de pește sau de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață și nu pentru că nu ar mai fi aceeași cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane și mări sunt în scădere”, a adăugat fondatorul Alfredo Seafood.

Peștele de acvacultură certificat ASC are o pondere de doar 10% din acest segment al pieței de pește, pentru că procesul de obținere al atestărilor de către companiile importatoare, distribuitoare și procesatoare este unul destul de complicat, criteriile fiind foarte stricte. De asemenea, costurile de vânzare ale produselor certificate ASC sunt mai mari cu circa 10% - 20% față de cele convenționale.

”În prezent, segmentul alimentar în general, și cel al produselor pescărești în special, nu cred că va fi afectat major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluția stă în investițiile în aparatură și echipamente de automatizare și robotizare. Totuși, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici și mijlocii nu și le permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM INVEST sunt salutare și trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă”, a mai punctat fondatorul Alfredo Seafood.

Alfredo Seafood importă și distribuie produse din pește și fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu și lansat în anul 2013.

viewscnt
Afla mai multe despre
peste
acvacultură
alfredo seafood