Air Berlin, în insolvență, așteaptă oferte de preluare până pe 15 septembrie. Pe lista “pețitorilor”, mari companii și fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda

Air Berlin, în insolvență, așteaptă oferte de preluare până pe 15 septembrie. Pe lista “pețitorilor”, mari companii și fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda

Foto: Andreas Wiese / airberlin

Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 29 aug 2017

Companiile interesate de achiziția activelor Air Berlin pot depune oferte până pe 15 septembrie, a anunțat un purtător de cuvânt al operatorului aerian aflat în insolvență, citat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Pe lista “pețitorilor” Air Berlin se află Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, Condor, subdiara germană a operatorului britanic Thomas Cook, precum și companiile low-cost easyJet și Ryanair, potrivit unor surse familiare cu negocierile.

Antreprenorul german Hans Rudolf Woehrl intenționează, de asemenea, să depună o ofertă pentru activele Air Berlin, iar fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda a indicat că este interesat să răscumpere Niki, divizia austriacă a Air Berlin, pe care a fondat-o în 2003.

Șeful Ryanair, numărul 1 în Europa, vrea să cumpere Air Berlin, dar nu știe ce mai rămâne după ce se ridică Lufthansa de la masă. El reclamă un \ CITEȘTE ȘI Șeful Ryanair, numărul 1 în Europa, vrea să cumpere Air Berlin, dar nu știe ce mai rămâne după ce se ridică Lufthansa de la masă. El reclamă un "aranjament"

Ryanair, cel mai mare operator aerian din Europa, ar vrea să preia integral Air Berlin, însă Lufthansa are prioritate la masa negocierilor. Compania irlandeză a anunțat că a depus o plângere la autoritățile antitrust din Germania și Bruxelles privind planurile Lufthansa de a prelua o parte din activele Air Berlin, cu argumentul că achiziția ar duce la creșterea cotei de piață a Lufthansa, în detrimentul competitorilor.  

“Evident, am depus o plângere la biroul antitrust din Germania și la Comisia Europeană, deoarece acest lucru nu ar fi permis în nicio altă țară din Europa. O să vedem ce se întâmplă, însă nu avem mari speranțe”, a spus marți directorul comercial al Ryanair, David O’Brien.

Săptămâna trecută, șeful Ryanair, Michael O’Leary s-a plâns că procesul de insolvență a Air Berlin este de fapt un "aranjament" menit să sprijine consolidarea Lufthansa.

Anastasiu își integrează cursele către Europa de Vest în rețeaua de rute a FlixBus, cel mai mare transportator de persoane de pe continent, renunțând la brandul Eurolines pentru aceste trasee CITEȘTE ȘI Anastasiu își integrează cursele către Europa de Vest în rețeaua de rute a FlixBus, cel mai mare transportator de persoane de pe continent, renunțând la brandul Eurolines pentru aceste trasee

Lufthansa nu poate prelua integral Air Berlin, din cauza regulamentelor antitrust, însă compania s-a arătat interesată de achiziția a până la 90 de avioane de la rivalul conațional, a cărui flotă este formată din circa 140 aeronave.

Potrivit unor surse la curent cu negocierile, Lufthansa a oferit peste 100 milioane de euro pentru activele vizate.

Air Berlin, al doilea mare operator aerian german, a intrat în insolvență la mijlocul lunii, după ce Etihad Airways, principalul acționar al companiei, și-a retras sprijinul financiar.

Directorul general al Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat ulterior că operatorul aerian vrea să își vândă din active către doi sau mai mulți investitori până la finele lunii septembrie, când o finanțare de 150 milioane de euro acordată de stat pentru continuarea operațiunilor companiei ar urma să fie epuizată.

viewscnt
Afla mai multe despre
air berlin
insolventa
oferte
investitori
lufthansa
ryanair