Alianța Renault Nissan Mitsubishi, creștere generată de Mitsibishi, Dacia și Lada, într-un an care a zguduit-o din temelii și i-a pus sub semnul întrebării existența

Alianța Renault Nissan Mitsubishi, creștere generată de Mitsibishi, Dacia și Lada, într-un an care a zguduit-o din temelii și i-a pus sub semnul întrebării existența
scris 1 feb 2019

Alianța Renaut Nissan Mitsubishi a anunțat rezultatele cumulate ale celor trei companii - „world’s leading automotive alliance” cu se autodenumește - pentru 2018, un an care a zguduit din temelii alianța și a pus sub semnul întrebării existența ei, după ce și-a trimis propriul lider în închisoare.

Alianța a reușit să vândă 10,75 milioane de autovehicule, respectiv autoturisme și vehicule comerciale ușoare. Alianța nu mai are nicio divizie care vinde camioane. Din acest motiv își revendică titlul de „lider global” la autoturisme și vehicule comerciale ușoare, în raport cu cel mai mare constructor de automobile din lume, Volkswagen Group, care a raportat 10,83 milioane de autovehicule livrate în 2018, însă din acestea 233.000 au fost camioane MAN și SCANIA, ceea ce înseamnă că autoturismele și vehiculele comerciale au fost numai 10,6 milioane.

Nissan, scădere a vânzărilor în 2018, în primul an în care Ghosn nu a mai fost CEO CITEȘTE ȘI Nissan, scădere a vânzărilor în 2018, în primul an în care Ghosn nu a mai fost CEO

Indiferent dacă este sau nu lider global, Alianța a reușit să crească în 2018 cu 1,4%, însă nu toate mărcile și diviziile au contribuit la creștere. Renault Group a vândut 3,9 milioane de vehicule, însă rezultatul este pozitiv din două motive. În primul rând, au fost incluse pentru prima dată în statisticile grupului două mărci chinezești, Jinbei și Huasong, produse de un joint-venture în care Renault are 49% din acțiuni, iar Brilliance Auto are 51%. În al doilea rând, mărcile Dacia și Lada au reușit să crească suficient de mult încât să acopere scăderea Renault la nivel global, (-5,2%), adică circa 140.000 de vehicule în minus față de de 2017. Dacia a adus 45.000 de vehicule în plus (7%), iar Lada, circa 63.000 de vehicule (19%). La aceeași bază de raportare (fără cele două mărci chinezești), Group Renault a scăzut cu 1,2%.

A doua marcă a Alianței, de fapt prima ca volum, Nissan, și-a raportat și ea rezultatul, tot în scădere, 5,65 milioane de vehicule, -2,8% față de anul-record 2018, când se înregistrau 5,8 milioane vehicule.

TOP 25 cele mai vândute mașini în Europa în 2018. Duster și Sandero, în competiție strânsă cu rivalii CITEȘTE ȘI TOP 25 cele mai vândute mașini în Europa în 2018. Duster și Sandero, în competiție strânsă cu rivalii

Singura creștere consistentă, care a fost construită pe baze solide, a fost cea a Mitsubishi, companie ce a intrat în Alianță la finele lui 2016 și a crescut sistematic, beneficiind de sprijinul celorlalte două companii și de managementul lui Carlos Ghosn. Mitsubshi a vândut 1,2 milioane de vehicule, cu 18,3% mai multe decât în 2017.

Un record pentru Alianță este segmentul de vehicule electrice, cu 724.905 unități, Renault ZOE și Nissan LEAF fiind cei doi piloni ai acestui segment.

Rezultate mărci Alianța Renaul Nissan Mitsubishi - 2018

Renault                            2.532.567              2.671.791           -5,2%

Dacia                                  700,798               654,815              7.0%

Samsung Motor                    84.954               99.846            -14,9%

Lada                                      398,282             335,618               18.7%

Jinbei & Huasong                 165.603                  0                          0

Nissan (incl. Inifiniti)          5.653.683          5.816.191             -2,8%

Mitsubishi                         1.218.897          1.030.844            18,3%

 

viewscnt
Afla mai multe despre
alianta renault nissan mitsubishi
dacia
lada
piata auto
vanzari masini