Scăderea segmentului subcompact cu 50% este cea mai puternică din piața auto din România, în primele două luni ale acestui an. Clasa compactă a fost, de asemenea, foarte aproape, cu -48,3%, aici regăsindu-se, de altfel cele mai vândute automobile din România, inclusiv modelele Dacia.
În urma acestor modificări, SUV-urile au câșitgat din nou teren, ocupînd acum 42,6% din totalul înmatriculărilor, în timp ce clasa compactă a scăzut la 29%, iar cea subcompactă la 17,2%.
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin VestorDin punct de vedere al tipului de motorizare, asistăm de asemenea, la o nouă victorie a mașinilor electrice, alătuiri de cele PHEV și hibrid. Cota de piață a acestor vehicule a urcat la 13,1% din totalul pieței, mai mult decât dublu față de cele 5,7% pe care le înregistrau în urmă cu un an, reiese dintr-o analiză APIA făcută pe baza înmatriculărilor de autoturisme. Segmentele cu combustie au scăzut de la 28 la 26% dieselul și de la 66,3 la 60,8% benzina, în cele două luni din 2021.
Mărcile cu cele mai mari vânzări de vehicule electrice sunt VW, Peugeot, BMW, Hyundai și Renault, în timp ce pe segmentul PHEV cele mai mari vânzări au fost de la Volvo, BMW, Mercedes, Renault și Mitsubishi. În segmentul full-hibrid lider este Toyota, urmat de Hyundai și Ford.
Analiza pe mărci și modele arată că Ford a devenit cea mai vândută marcă de import, însă cu ajutorul unui model autohton, Puma, care este produs la Craiova. Ford a înmatriculat în cele două luni din acest an 1.323 de autoturisme și a înregistrat o creștere de aproape 28%, în condițiile în care piața a scăzut cu aproape 40%, iar mărcile de volum au scăderi mult mai mari decât media.
Dacia, de exemplu, are -64,6% după cele două luni declin local, cu 2034 de unități, iar mărcile de import care anul trecut se aflau pe locuri 2 – 4, respectiv VW, Renault și Skoda, acu avut scăderi de 53,7%, 65,1% și, respectiv, 40%.
CITEȘTE ȘI Cât merge Dacia Spring cu o încărcare? Autonomia omologată este mai mare decât la Renault K-ZEÎn clasamentul pe modele este de remarcat scăderea Duster, care a ajuns pe locul 8 în preferințele românilor la început de an, în timp ce Ford Puma a devenit al treilea cel mai vândut model românesc și cel mai vândut SUV din piață. După două luni, Puma are 465 unități înmatriculate, fiind depășit doar de Sandero, cu 530 de unități, și Logan, cu 776 de unități.