ARF respinge oferta financiară a CFR Călători de operare a serviciilor cu ramele Alstom

ARF respinge oferta financiară a CFR Călători de operare a serviciilor cu ramele Alstom

Foto dreamstime.com

Profit.ro
Profit.ro
scris 27 mar 2024

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a decis anularea procedurilor de achiziție de ''Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători'', loturile 2 și 3 (CSP-L2 și CSP-L3), organizate prin procedură competitivă, prin Bursa Română de Mărfuri (BRM).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit unui anunț al autorității, decizia a fost luată întrucât cele două contracte de achiziție CSP-L2 și CSP-L3 nu s-au putut atribui unicului ofertant - CFR Călători - din cauza neîncadrării ofertelor financiare depuse în plafonul maxim al compensației unitare stabilite prin mandatul președintelui ARF, arată Agerpres.

Amsterdam - Barcelona, în doar două ore? În Olanda s-a deschis cel mai lung tub de testare din Europa pentru tehnologia Hyperloop CITEȘTE ȘI Amsterdam - Barcelona, în doar două ore? În Olanda s-a deschis cel mai lung tub de testare din Europa pentru tehnologia Hyperloop

"În conformitate cu prevederile procedurilor de atribuire competitivă a contractelor de servicii publice, ARF a transmis de 6 ori pentru lotul CSP-L2, respectiv de 5 ori pentru lotul CSP-L3, solicitări de îmbunătățire a ofertei financiare'', precizează autoritatea.

ARF va pune în aplicare noul mecanism în vederea reluării procedurilor competitive.

Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni, și vizează următoarele rute de circulație: patru rute de serviciu public (prestate cu 13 rame RE-IR1), respectiv: București Nord - Brașov - Cluj Napoca, București Nord - Brașov, Brașov - Deda - Cluj Napoca, Cluj Napoca - Deva - Timișoara Nord; patru rute de serviciu public (prestate cu 12 rame RE-IR1), respectiv: București Nord - Suceava, București Nord - Iași, București Nord - Galați, Iași - Cluj Napoca.

O nouă directivă scoate de pe piața auto modele majore CITEȘTE ȘI O nouă directivă scoate de pe piața auto modele majore

"Atribuirea celor două contracte de servicii publice prin proceduri competitive reprezintă pașii legali întreprinși de ARF de asigurare a tranziției de la o piață de servicii publice obligatorii cu contracte atribuite direct operatorilor de transport feroviar la una caracterizată prin atribuirea exclusiv prin proceduri competitive. În conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007, începând cu 24 decembrie 2023, contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de călători se atribuie, la nivelul tuturor statelor membre ale Uniunii Europene, prin proceduri competitive. În decembrie 2023, Guvernul României a actualizat cadrul legal de pregătire și atribuire a contractelor de servicii publice de transport feroviar de călători, prin adoptarea OUG nr. 131/2023, prin care s-a stabili mecanismul de pregătire a procedurilor competitive de atribuire a contractelor menționate", spune instituția.

Totodată, prin prevederile HG 1.453/2022 pentru atribuirea directă a contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 - decembrie 2032, Guvernul României a creat mecanismul legal de utilizare a trenurilor RE-IR1 și în perioada necesară finalizării noilor proceduri de atribuire competitivă.

Astfel, trenurile electrice RE-IR1 vor utilizate în cadrul serviciului public al României după predarea trenurilor către ARF de furnizorul Alstom Ferroviaria S.p.A.și recepționarea acestora.

ULTIMA ORĂ Tarifele RCA rămân plafonate CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Tarifele RCA rămân plafonate

Conform graficului actualizat de livrare al trenurilor, predat de Alstom Ferroviaria S.p.A., cele 37 RE-IR1 vor intra în circulație gradual în perioada noiembrie 2024 - decembrie 2025.

Primele 12 rame RE-IR1 vor fi utilizate în cadrul primului contract de servicii publice de transport feroviar din România atribuit prin procedură competitivă, procedură finalizată prin adoptarea HG nr. 1.328/2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr
trenuri