Unul dintre cele mai populare automobile premium din Europa, din segmentele accesibile, va dispărea de pe piață la finalul actualei generații. Este vorba despre Audi A1, un model lansat acum mai bine de zece ani.
Audi nu mai dezvoltă o nouă generație a modelului de clasă mică A1, după cum a declarat Markus Duesmann, CEO Audi, pentru Automotive News. Constructorul premium a decis să nu mai investească în acest model, din cauza costurilor mari pe care le-ar presupune acest lucru în viitor. „Nu vom avea un succesor pentru A1. Noi știm că pentru a oferi motoare cu combustie în segmentele mici, în viitor, va fi dificil pentru că vor crește mult costurile. Așadar, vom părăsi segmentul”, a spus șeful Audi.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Audi A1 a fost lansat în 2010 ca o propunere premium pentru un segment destul de popular la acel moment, el fiind competitor direct cu modele precum Mini Cooper și chiar și cu Fiat 500, însă a concurat permanent și cu celelalte modele din clasa B, inclusiv cu VW Polo.
Audi trebuie să-și revizuiască portofoliul în perspectiva eliminării motoarelor cu combustie, dar și pentru a-și menține limitele de emisii în țintele stabilite de Uniunea Europeană. Actualul model Audi A1 ar trebui să fie prezent pe piață până în 2025 și constructorul ar putea să vândă încă o generație până la momentul 2035, când ar urma să intre în vigoare propunerile Comisiei Europene privind eliminarea motoarelor cu combustie.
Cu toate acestea, Audi nu ia în calcul nici măcar o variantă electrică a acestui model, cel mai probabil pentru că platforma MEB folosită de grupul VW ar conduce la prețuri mult prea mari pentru segmentul B din care face parte A1. Nici propulsiile hibride nu ar putea asigura profituri suficiente pentru plaja de prețuri a clasei. Modelul costă în prezent, cu motoare pe benzină, 30.000 de euro.
Concurenții celor de la Audi, Mercedes-Benz, a renunțat inițial la marca Smart, din aceleași motice legate de profitabilitate, ulterior găsind soluția electrificării, dar cu ajutorul partenerilor de la Geely, care au mutat producția în China, scăzând astfel costurile drastic.
Anul trecut, Audi A1 s-a vândut în 57.850 de exemplare, jumătate din volumul vândut de MINI și o treime din vânzările lui Fiat 500.