Bucureștiul va avea o vastă rețea de piste de biciclete. 150 de kilometri de rețea principală și 400 de rețea secundară, amenajați în următorii 10 ani

Bucureștiul va avea o vastă rețea de piste de biciclete. 150 de kilometri de rețea principală și 400 de rețea secundară, amenajați în următorii 10 ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 aug 2024

Masterplanul Velo, ajuns în etapa finală de consultare, prevede o rețea principală de piste de biciclete, care să totalizeze un număr de 150 de kilometri, pe parcursul următorilor cinci ani.

La aceștia s-ar putea adăuga aproape 400 de kilometri de rețea secundară, care vor putea fi realizați cu implicarea primăriilor de sector, în următorii zece ani, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Ford schimbă din nou strategia de electrificare și anunță noi modele hibrid, în detrimentul celor electrice CITEȘTE ȘI Ford schimbă din nou strategia de electrificare și anunță noi modele hibrid, în detrimentul celor electrice
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Radu Andronic, reprezentatul FIP Consulting, firma care elaborează documentul, apreciază că în cazul în care planul va fi implementat, Bucureștiul va deveni un "nou Amsterdam sau un nou Paris", în condițiile în care, în prezent, pistele de biciclete "cât de cât eficiente" din Capitală totalizează 25 de kilometri.

Radu Andronic a mai declarat că pistele de biciclete reprezintă o parte din soluția mai amplă pentru o mobilitate alternativă și că Masterplanul Velo trebuie să fie corelat cu sistemul de transport public.

ATENȚIE Reguli mai dure pentru bagajele de mână în avion CITEȘTE ȘI ATENȚIE Reguli mai dure pentru bagajele de mână în avion

"În elaborarea planului am ținut cont (...) de toate provocările care derivă din dezvoltarea urbană și urbanistică a municipiului: conexiunea cu Ilfovul, conexiunea cu zonele de agrement și cu dezvoltările imobiliare de mare amploare care sunt răsfirate în special în zonele periurbane. (...) Dacă vom reuși în cei zece ani să implementăm cu totul ceea ce ne-am propus, ar fi fantastic, am deveni un fel de nou Amsterdam sau un nou Paris. Dar cred că e foarte important să ne apucăm de treabă și să implementăm cel puțin o parte din propuneri, pentru că sunt foarte benefice pentru noi toți", a spus el, în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul ARCUB.

Radu Andronic a mai precizat că realizatorii planului propun "redistribuirea spațiului public într-un mod echitabil" între toate modalitățile de transport. Astfel, în vederea amenajării pistelor, este propusă o "abordare soft" în ce privește redistribuirea spațiului public. Se va urmări în primul rând reconfigurarea aliniamentelor de parcare, eliminarea acestora sau reducerea unor benzi de circulație. În măsură mai mică se va recurge la eliminarea unor benzi de circulație, restructurarea unor aliniamente de spațiu verde sau reducerea suprafeței trotuarului.

Comisia Europeană cedează în fața mașinilor Tesla. Tarifele vamale pentru mașinile produse în China au fost micșorate CITEȘTE ȘI Comisia Europeană cedează în fața mașinilor Tesla. Tarifele vamale pentru mașinile produse în China au fost micșorate

Arhitectul șef al Capitalei, Matei Damian, a subliniat că documentul vizează o abordare integrată, strategică.

"Prin acest Masterplan ne dorim să avem o abordare strategică, integrată, pentru tot Bucureștiul, care să evite acele situații în care avem piste făcute de anumite administrații, care pornesc de nicăieri și duc nicăieri", a spus el.

Newpharma și-a lansat platforma online și pe piața din România CITEȘTE ȘI Newpharma și-a lansat platforma online și pe piața din România

Directorul Direcției Investiții din PMB, Cătălin Aflat, a declarat că documentul final va fi supus dezbaterii Consiliului General și va sta la baza dezvoltării velo în următorii zece ani, în Capitală. El a mai precizat că după aprobarea documentului vor putea fi obținute finanțări europene nerambursabile pentru realizarea investițiilor. Pe de altă parte, a evidențiat faptul că finanțările UE vor viza doar realizarea pistelor, nu și restul investițiilor necesare.

"Deși pe hârtie par foarte simple intervențiile care se doresc a fi realizate - vorbim aici de tratarea pistelor velo - în fapt implică multe modificări, resistematizări ale întregilor zone vizate, pentru a putea realiza aceste investiții. Investițiile sunt estimate în cadrul Masterplanului Velo, dar cu siguranță pentru realizarea lor va trebui să ne gândim la cu totul alte bugete. (...) Estimările grosiere prevăzute în cadrul acestui document strategic sunt undeva la 2 milioane de euro per kilometru de pistă, dar nu vizează în integralitate investițiile care sunt necesare pentru realizarea infrastructurii velo pe care ne-am dori-o", a spus el.

LISTA Vin reducerile - Tarife de la 38 de lei pe noapte pe litoralul românesc CITEȘTE ȘI LISTA Vin reducerile - Tarife de la 38 de lei pe noapte pe litoralul românesc

După aprobarea documentului în Consiliul General, se va trece la realizarea documentațiilor tehnico-economice. Cătălin Aflat a estimat că pe anumite trasee, va fi necesară elaborarea unor Planuri Urbanistice Zonale (PUZ). În funcție de soluțiile propuse în studiile de fezabilitate, va fi aleasă "soluția optimă" din punct de vedere al costurilor și beneficiilor. Directorul Direcției Investiții a estimat că de anul viitor vor fi lansate procedurile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate.

"Dacă ne uităm la cheiul Dâmboviței, știm cu toții că avem nevoie de piste pe acest traseu. E o discuție dacă mergem să luăm din carosabil - putem să suprimăm o bandă de circulație și ne adresăm traseelor velo - sau gândim un PUZ pentru tot ce înseamnă axa creativă Dâmbovița și vedem unde ar trebui să fie poziționate pistele, ce se întâmplă cu tot cheiul Dâmboviței", a mai spus el.

Masterplanul Velo, care propune o rețea de piste pentru biciclete la nivelul Capitalei, a fost finalizat. Rețeaua urmează să fie structurată în două categorii: magistrală și secundară, a fost anunțat recent.

Traseele principale de piste de biciclete propuse sunt următoarele:

* „Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa”, care va face legătura între nordul Capitalei și zona centrală, deservind în același timp Platforma Pipera, are o lungime estimativă de 16,23 kilometri și conectează traseele existente de piste de biciclete de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani;

CFR lansează modernizarea altor gări CITEȘTE ȘI CFR lansează modernizarea altor gări

* „Dimitrie Cantemir – Obregia”, ce leagă zona centrală de partea de sud, conectând în același timp și Parcul Tineretului, are o lungime estimativă de 6,65 de kilometri și nu conectează trasee de piste existente;

* „Bucureștii Noi”, care va face conexiunea între nord-vest și Piața Victoriei, conectând în același timp și Parcul Herăstrău, are o lungime estimativă de 8,91 kilometri și conectează traseele de piste existente de pe Șoseaua Pavel D. Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei);

* „Victoriei – Giurgiului”, ce va lega centrul și Șoseaua Giurgiului, deservind în același timp și Parcul Carol, are o lungime estimativă de 3,97 kilometri și conectează traseele de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului;

VIDEO Răspândirea și popularizarea vehiculelor autonome de tip robo-taxi în China amenință locurile de muncă ale șoferilor din întreaga țară și ridică îngrijorări serioase privind siguranța rutieră CITEȘTE ȘI VIDEO Răspândirea și popularizarea vehiculelor autonome de tip robo-taxi în China amenință locurile de muncă ale șoferilor din întreaga țară și ridică îngrijorări serioase privind siguranța rutieră

* „Colentina – Carol I”, care va face conexiunea între centru și zona de nord-est, are o lungime estimativă de 6,11 kilometri și se conectează cu traseul de piste existente de pe Strada Petricani;

* „13 Septembrie – Ghencea”, ce va face legătura între centru și zona de vest, are o lungime estimativă de 7,46 kilometri și se conectează cu traseul de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea;

* „Pantelimon”, care va conecta centrul și zona de est, are o lungime estimativă de 7,19 kilometri și nu se conectează cu trasee de piste existente;

* „Drumul Taberei – Elisabeta”, ce va realiza conexiunea între centru și zona de vest, are o lungime estimativă de 7,76 kilometri și nu se conectează cu trasee de piste existente;

VIDEO Incendiu la un vapor aflat în șantierul naval Midia CITEȘTE ȘI VIDEO Incendiu la un vapor aflat în șantierul naval Midia

* „Traseul Liniei”, care va lega vestul și zona de sud, are o lungime estimativă de 14,94 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Parcul Liniei;

* „Semicircular”, ce va realiza legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. Are o lungime estimativă de 8,88 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței, Strada Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal;

VIDEO Ciolacu: Sunt aproape 781 de kilometri de autostradă și de drum expres, în acest moment, în lucru. 518 sunt efectiv în lucru, diferența, vreo 263 sunt licitați și în etapa de proiectare CITEȘTE ȘI VIDEO Ciolacu: Sunt aproape 781 de kilometri de autostradă și de drum expres, în acest moment, în lucru. 518 sunt efectiv în lucru, diferența, vreo 263 sunt licitați și în etapa de proiectare

* „Splaiul Independenței”, ce va face legătura între infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii, are o lungime estimativă de 3,63 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente pe Splaiul Independenței și Lacul Morii;

* „Splaiul Unirii”, care va face legătura între centru și zona de sud-est, are o lungime estimativă de 6,29 kilometri și nu se conectează cu trasee de piste existente;

* „Unirii – Pallady”, ce va realiza conexiunea între centru și zona de est, are o lungime estimativă de 8,97 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu;

FOTO Românii de la Dumagas Transport investesc în Germania și Italia CITEȘTE ȘI FOTO Românii de la Dumagas Transport investesc în Germania și Italia

* „Iuliu Maniu”, ce va face legătura între zona Grozăvești și vestul orașului, are o lungime estimativă de 6,74 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei;

* „Matei Basarab – Basarabia”, care va conecta centrul și zona de est, are o lungime estimativă de 6,18 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal;

* „Rahova – Alexandriei”, ce va face legătura între centru și zona de sud-vest, are o lungime estimativă de 7,66 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei;

FOTO - VW lansează cel mai puternic model electric din gamă, comparat de șefi cu Golf GTI CITEȘTE ȘI FOTO - VW lansează cel mai puternic model electric din gamă, comparat de șefi cu Golf GTI

* „Inel Median Sud”, care va realiza conexiunea între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași, prin partea sudică a inelului median al Capitalei, are o lungime estimativă de 7,50 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei.

* „Inelul Median Nord”, traseul propus fiind alcătuit din străzile Știrbei Vodă, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Popa Petre, Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, precum și străzile Traian, Mihăileanu Ștefan, Doctor Burghelea, Prof. Dr. Mihail Georgescu.

Profit.ro a anjunțat recent că Primăria Capitalei pregătește o nouă pistă pentru biciclete, ale cărei lucrări de execuție sunt finalizate încă din 2020, acum urmând să fie chemați experți tehnici care să verifice situația actuală a lucrării, înainte să fie predată Administrației Străzilor.

Traseul va fi tot în zona centrală a orașului, pe ruta Calea Victoriei - Bd. Regina ElisabetaBd. M. KogălniceanuSplaiul Independenței.

VIDEO Valea Oltului - A fost defrișat 20% din 10 hectare de pădure CITEȘTE ȘI VIDEO Valea Oltului - A fost defrișat 20% din 10 hectare de pădure

La începutul anului trecut a fost relatat că Municipiul București a realizat 32,55 kilometri de pistă de biciclete, însă o serie de alte proiecte, prevăzute inclusiv în PMUD, PIDU sau finanțate prin Fondul pentru Mediu, totalizează aproximativ 60 de kilometri.

În cadrul proiectului "Implementarea unui sistem public pentru transport cu bicicleta în zona centrală a Capitalei", care presupune realizarea a patru trasee cu o lungime totală de 48,25 kilometri, au fost realizați până în prezent 16,15 kilometri (traseul 1 - tronsonul 1 și traseul 3). Proiectul este finanțat prin bugetul local și Fondul pentru Mediu.

FOTO Chinezii de la MG lansează în Europa noul HS. Au fost anunțate prețurile pentru România CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la MG lansează în Europa noul HS. Au fost anunțate prețurile pentru România

În 2022 a fost încheiat cu Trustul de Clădiri Metropolitane contractul pentru realizarea traseului 1 - tronson 2 (3,3 km lungime): Piața Presei Libere - Șos. Kiseleff - Bd. Constantin Prezan. Tronsonul cuprins între Arcul de Triumf - Piața Presei Libere se află în execuție, însă lucrările au fost sistate temporar din cauza condițiilor meteo, urmând a se relua când vremea o va permite, precizează PMB, pentru AGERPRES.

"Pe Șos. Kiseleff a fost frezat stratul de asfalt de pe trotuar, s-au demontat bordurile vechi și au fost înlocuite cu borduri noi din granit, apoi a fost turnat stratul de asfalt de uzură pe o lungime de 600 m, pe partea dreaptă, sens Arcul de Triumf către Piața Presei Libere. Durata de execuție a lucrărilor este de aproximativ 2 luni", menționează Primăria Capitalei.

VIDEO & DOCUMENT Guvernul modifică noile proceduri de testare antidrog la șoferi, rezultatul în 72 de ore. Ciolacu: Sper că ministrul Predoiu nu va mai pune CĂRUȚA înaintea cailor! CITEȘTE ȘI VIDEO & DOCUMENT Guvernul modifică noile proceduri de testare antidrog la șoferi, rezultatul în 72 de ore. Ciolacu: Sper că ministrul Predoiu nu va mai pune CĂRUȚA înaintea cailor!

În ce privește traseele 2 și 4, lucrările vor putea începe după obținerea autorizațiilor de construire, pentru fiecare tronson în parte, era arătat atunci.

- Traseul 2 - Piața Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Șos. Ștefan cel Mare - Șos. Mihai Bravu (17,2 km lungime);
- Traseul 4 - Bd. Libertății - Piața Constituției - Bd. Unirii - Bd. Decebal - Bd. Basarabia - Stadionul Național (11,6 km lungime).

În cadrul proiectului "Penetrație Prelungirea Ghencea - Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41" este vizată realizarea unei piste pentru bicicliști de 11,34 kilometri. Sursa de finanțare o reprezintă bugetul local și alte surse legal constituite.

* Direcția Generală Investiții are printre obiective și realizarea unui "Traseu prioritar pietonal și de bicicliști", compus din 42 de subproiecte, care face parte din "Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU)", aprobat în 2012 de Consiliul General al Municipiului București. Până în prezent, au fost obținute autorizațiile de construire pentru 36 subproiecte. Sursa de finanțare o reprezintă buget local. Cele 42 de subproiecte totalizează 9,7 kilometri.

FOTO Wizz Air lansează \ CITEȘTE ȘI FOTO Wizz Air lansează "o campanie educativă" în contextul întârzierilor și anulărilor. La ce să fii atent când rezervi un zbor

 În 2022, în baza propunerilor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), a fost atribuit contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate "Realizare infrastructură pentru transport verde - piste pentru biciclete în Municipiul București". Proiectul constă în realizarea a cinci trasee prioritare, totalizând 13 kilometri de cale dublă (26 kilometri de cale simplă), după cum urmează:

- Șoseaua București - Ploiești, între Aerogării și Băneasa Shopping City - 1,5 km (parte din "Traseul pentru cumpărături" din PMUD: Piața Victoriei - Băneasa);
- Piața Unirii - Mihai Bravu - 3 km (traseu de agrement);
- Colentina - între Mihai Bravu și Doamna Ghica - 1,5 km (parte din "Traseul către școală" Universitate - Doamna Ghica);
- Petricani - între Doamna Ghica și Dimitrie Pompeiu - 3 km (parte din "Traseul către birou" Doamna Ghica - Pipera);
- Piața Alba Iulia - Piața 1 Decembrie - 4 km (parte din "Traseul de Est").

"Cele cinci trasee vizate au fost propuse pe baza PMUD și ținând cont de tronsoane care sunt deja realizate sau în curs de realizare, în cadrul altor proiecte. (...) Studiul de fezabilitate aflat în curs de elaborare va prezenta scenariile/soluțiile tehnice și impactul lor asupra mobilității. Acesta va analiza opțiunile și va defini traseele în detaliu, lungimea acestora și pozițiile fizice, precum și soluții pentru conexiunile cu pistele din proximitate aflate în diverse etape de execuție/ proiectare. Din punct de vedere constructiv, pistele de bicicliști se vor realiza în principal pe platforma comună cu partea carosabilă și vor respecta prevederile Ghidului privind infrastructura pentru biciclete elaborat la nivelul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației", transmitea PMB.

ANUNȚ Încep reparațiile majore la Podul Prieteniei. Cum ajungi mai repede cu mașina în Bulgaria, Grecia și Turcia după blocarea Podului de la Giurgiu CITEȘTE ȘI ANUNȚ Încep reparațiile majore la Podul Prieteniei. Cum ajungi mai repede cu mașina în Bulgaria, Grecia și Turcia după blocarea Podului de la Giurgiu

În plus, Primăria a atribuit contractul pentru realizarea unui Master plan piste biciclete la nivelul Municipiului București, prin care să fie identificate și prioritizate trasee optime, amenajări complementare și inclusiv profiluri-tip pentru pistele de biciclete. În cadrul procedurii de atribuire, a fost desemnată câștigătoare oferta prezentată de F.I.P. Consulting SRL, valoarea contractului fiind de 530.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare de 12 luni.

"Documentul strategic va sta la baza proiectelor de dezvoltare a actualei rețele de piste și va facilita obținerea de finanțare europeană pentru acestea. Este vorba despre un document coordonator prin care vor fi identificate și prioritizate trasee pentru realizarea unei rețele extinse de piste pentru biciclete, atât pe străzile principale, cât și pe cele secundare, amenajări complementare, inclusiv standarde de proiectare. (...) Se urmărește asigurarea legăturii între zonele rezidențiale și zonele principale de interes (locuri de muncă, de educație, comerciale, instituții), precum și între rețeaua de piste deja existentă, precum și cu localitățile din jurul Capitalei, cu platformele industriale limitrofe, cu zonele de interes turistic, de agrement și recreere", preciza Municipalitatea.

În prima etapă, derulată pe o perioadă de patru luni, prestatorul va analiza principalii generatori de trafic/zone de interes și destinații de agrement la nivelul Capitalei, va identifica nevoile utilizatorilor de biciclete actuali și potențiali și va analiza situația infrastructurii existente. În etapa a doua vor fi analizate, identificate și prioritizate noi trasee pentru o rețea extinsă de piste de biciclete noi, în funcție de dezvoltarea unor zone.

FOTO Încă un incident implicând un avion Boeing. O aeronavă a companiei United Airlines și-a pierdut o roată la decolare CITEȘTE ȘI FOTO Încă un incident implicând un avion Boeing. O aeronavă a companiei United Airlines și-a pierdut o roată la decolare

De asemenea, au fost realizate piste de biciclete, în cadrul unor proiecte de reabilitare a sistemului rutier, după cum urmează:

- reabilitare sistem rutier și linii de tramvai Șos. Pantelimon - 5,3 km pistă biciclete;
- Supralărgire Fabrica de Glucoza - 3,4 km pistă biciclete;
- Reabilitare sistem rutier și linie de tramvai - Bdul Liviu Rebreanu - 2,7 km pistă biciclete;
- Străpungere Buzești Berzei Uranus - 2,6 km pistă biciclete;
- Pasaj subteran Piața Presei Libere - 2,4 km pistă biciclete. 

viewscnt
Afla mai multe despre
bucuresti
biciclete