Cererea ACEA de amânare a introducerii normelor Euro 6d a fost respinsă

Cererea ACEA de amânare a introducerii normelor Euro 6d a fost respinsă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 nov 2020

Comisia Europeană a repsins cererea constructorilor de automobile de a amâna introducerea noilor standarde de emisii pentru motoarele diesel și benzină.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Reprezentanții ACEA, asociația constructorilor de automobile din Europa, au trimis, în luna iulie, Comisiei Europene o petiție prin care solicitau amânarea introducerii noilor standarde de emisii Euro 6d, de la 1 ianuarie 2021. Motivele erau legate în special de condițiile dificile generate de pandemia de coronavirus, dar și de alte cauze specifice, care pot conduce la dificultăți majore ale industriei, cel mai mare angajator al UE și unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul țărilor membre.

ACEA a estimat că din cauza pandemiei există aproximativ 600.000 de automobile care sunt deja produse și care nu vor mai putea fi vândute de la 1 ianuarie 2021, ca urmare a intrării în vigoare a standardului Euro 6d. De asemenea, ca o consecință, producția unor modele care nau mai apucat să fie certificate nu va mai fi reluată, astfel fiind puse în pericol locurile de muncă din uzinele respective.

Reprezentanții organizațiilor non-profit de mediu au reacționat imediat după apariția cererii ACEA, transmițând Comsiei că „pandemia cu poate fi folosită ca un pretext pentru întârzierile intrării în vigoare a standardelor Euro 6, care au fost stabilite cu mai mult de 10 ani înainte și care au avut etape de introducere de-a lungul a șapte ani”.

Reprezentanții Comsiei Europene au respins acum cererea ACEA și au răspuns cu argumente indirecte, care arată că UE și statele membre vor susține industria auto prin planurile de ajutor, pentru a susține investițiile, digitalizarea și reziliența acestei industrii în fața pandemiei.

Noul CEO al Renault, de la care se așteaptă un plan salvator, anunță primele măsuri, inclusiv pentru Dacia. Anularea unor modele în dezvoltare și introducerea altora noi. \ CITEȘTE ȘI Noul CEO al Renault, de la care se așteaptă un plan salvator, anunță primele măsuri, inclusiv pentru Dacia. Anularea unor modele în dezvoltare și introducerea altora noi. "Vom diferenția mai mult Renault de Dacia. Referința Dacia este Citroen!"

Într-un răspuns trimis publicației Automotive News, reprezentanții CE au explicat că nu trebuie permisă nicio întârziere a țintelor și angajamentelor de mediu stabilite conform acordului de la Paris și conform obiectivelor Green Deal. Comisia susține că legislația de mediu este „cea mai bună cale pentru promovarea competitivității și inovației”. De asemenea, este adusă ca argument încrederea pe care cetățenii UE trebuie să o aibă în uniune în ceea ce privește îmbunătățirea condițiilor de mediu și de sănătate.

Noul standard Euro 6 prevede limitarea drastică a compușilor poluanți pe care mașinile cu motoare cu ardere internă îi pot emite, respectiv oxizi de azot, monoxid de carbon, particule fine și hidrocarburi, care reprezintă toate riscuri pentru sănătatea oamenilor. Stadardul Euro 6d ISC-FCM urmărește măsurarea acestor emisii în condiții de rulare similare celor din viața reală. O introducere a unor limite parțiale a avut loc în ultimii doi ani, însă mulți constructori au oprit producția unor motoare tocmai din cauza costurilor mare necesare pentru a implementa noile standarde. Tehnologiile care pot face motoarele să respecte normele sunt în special cele care tratează gazele la evacuare, care sunt din ce în ce mai costisitoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
euro 6d
acea
comisia europeana