CONFIRMARE Magistrala de metrou M4 Gara de Nord-Filaret pierde finanțarea din PNRR. Ciucă promite banii pentru altă magistrală

CONFIRMARE Magistrala de metrou M4 Gara de Nord-Filaret pierde finanțarea din PNRR. Ciucă promite banii pentru altă magistrală
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 oct 2022

Premierul Ciucă a confirmat că magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, nu va putea fi realizată până în 2026, conform angajamentelor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dar spune că a convenit la Comisia Europeană ca finanțarea să fie asigurată pentru o altă magistrală care poate fi finalizată în termenul stabilit.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC Bank, Fabrica de Consultanță.
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
12 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

”În PNRR este asumat să finalizăm magistrala M4 de la metrou, dar ținând cont că nu este încă un proiect matur și nu există timpul necesar ca până în 2026 să fie finalizat, există posibilitatea ca această magistrală să poată fi înlocuită cu o alta care să poată să fie finalizată și să asigure absorbția banilor”, a declarat premierul Ciucă.

ULTIMA ORĂ Estimarea de creștere economică pentru bugetul anului 2023 a fost înrăutățită de Comisia de Prognoză. Salariul mediu net va crește anul următor mai rapid decât inflația și va ajunge la 4.235 lei CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Estimarea de creștere economică pentru bugetul anului 2023 a fost înrăutățită de Comisia de Prognoză. Salariul mediu net va crește anul următor mai rapid decât inflația și va ajunge la 4.235 lei

METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanțare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, este concluzia unui raport recent al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor.

Potrivit echipei de control, nu va fi posibil ca în trimestrul lV din 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitații și prin obținerea autorizațiilor necesare.

Guvernul lasă muncitorii străini din afara UE să treacă mai ușor de la un angajator la altul CITEȘTE ȘI Guvernul lasă muncitorii străini din afara UE să treacă mai ușor de la un angajator la altul

Totodată, echipa de control a constatat că, deși METROREX SA a beneficiat de finanțarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanțat pentru implementare, în prezent, e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4: București- Secțiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
pnrr
m4
ciucă
finanțare
magistrala