Contradicțiile pieței auto din România continuă: scădere mare în cea mai bună lună din an

Contradicțiile pieței auto din România continuă: scădere mare în cea mai bună lună din an
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 sep 2022

Înmatriculările de autoturisme noi din România au atins în luna august cel mai mare volum din acest an, fiind prima dată când este depășit pragul de 12.000 de unități înmatriculate. Valoarea este însă mai mică decât cea din august 2021, astfel că, statistic, august a adus o scădere a pieței.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România a înmatriculat, în august 2021, un număr de 12.538 de autoturisme noi, potrivit cifrelor DRPCIV, o valoare cu peste 500 de unități mai mare decât luna anterioară, fiind totodată recordul de volum pentru acest an. În același timp, pentru că în 2021 august a avut un nivel foarte mare, comparativ cu lunile anterioare, statistica ne obligă să precizăm că s-a înregistrat o scădere de 22,26% a înmatriculărilor în august 202,2 față de augut 2021.

Germanii vor să renunțe la mașini, după campania de abonamente de 9 euro CITEȘTE ȘI Germanii vor să renunțe la mașini, după campania de abonamente de 9 euro

De altfel, întreaga piață auto a scăzut, inclusiv vehiculele comerciale, astfel că în total avem 16.909 vehicule noi înmatriculate, cu aproape 20% mai puține decât în august 2021, când erau înregistrate aproape 21.000 de vehicule.

Pe segmentul de autoturisme, Dacia are cea mai mare cotă de piață, cu 4.277 unități, fiind urmată de Toyota, care reușește să se poziționeze și în august pe primul loc la importatori, cu 1095 de unități. Hyundai (995), Ford (811), VW (777) și Skoda (669) sunt mărcile plasate pe locurile următoare.

Cele mai vândute modele în luna august aduc o modificare la vârful clasamentului, unde Dacia Sandero devine liderul vânzărilor, cu 1322 de unități, fiind urmat de Logan, 1071 de unități, și Duster, cu 1012 unități. Pe locul patru rămâne primul model electric al Dacia, Spring, cu 544 unități, acesta fiind și liderul segmentului electric. În rândul modelelor de import, cel mai vândut a fost Hyundai Tucson, cu 346 unități, urmat de Toyota Corolla, 287 unități, și Ford Focus, 284 unități. Să precizăm că Jogger, modelul cu 7 locuri de la Dacia, se află pe locul 6, cu 320 unități înmatriculate.

EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei

După opt luni, piața auto păstrează în continuare un avans față de anul anterior, acesta fiind, în cele din urmă, cel mai important aspect. Cu un total de 82.566, înmatriculările sunt cu 5,3% mai mari decât în 2021, în perioada similară. Cele mai vândute mărci în acest an au fost Dacia, cu 24.239 unități, urmată de Toyota, cu 6702 unități, și de Hyundai, cu 6607 unități, fiind consemnată o inversare a locurilor 2 și 3 între cele două asiatice. Ford este pe locul patru, cu 5.885 autoturisme înmatriculate.

Să mai precizăm că pe segmentele de mașini rulate, s-au înmatriculat 28.048 de autoturisme  importate (înmatriculate pentru prima dată), precum și 49.407 autoturisme de pe piața internă (reînmatriculări).

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
masini electrice