Compania chineză Geely Automobile Holdings și grupul petrolier de stat Aramco din Arabia Saudită negociază cumpărarea a 40%, respectiv 20% din acțiuni la viitoarea unitate de motoare pe combustibili fosili a Renault (RENA.PA), care va include Uzina Mecanică Mioveni, precum și centre de inginerie din mai multe țări, între care și cel din România.
Discuțiile sunt încă în desfășurare și cu alți parteneri, conform Reuters.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În luna mai, Aramco a depășit Apple și a devenit cea mai valoroasă companie din lume, cu o valoare de piață de 2.464 de miliarde de dolari. La acest moment, Aramco se află, din nou, cu puțin în spatele Apple.
Partenerul de alianță al Renault, producătorul auto japonez Nissan, nu intenționează să preia o participație în unitatea de motoare cu ardere, au declarat surse pentru Reuters.
CITEȘTE ȘI Noi scumpiri la motorină. Diferența față de prețul benzinei a ajuns iar la nivelul din aprilieGeely deține marca suedeză Volvo și, de asemenea, controlează un pachet de 10% din Mercedes-Benz.
Tot în luna mai, directorul general al Renault Group, Luca de MEO a vorbit în fața acționarilor despre faptul că există un audit care a arătat că o separare a activităților dedicate vehiculelor electrice are un mare potențial. O astfel de separare „ar corecta evaluarea grupului”, a spus de Meo, care a subliniat că nu dorește să rupă în două compania, ci să creeze două entități cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte multEl a confirmat atunci intenția de a găsi un partener pentru divizia de motoare cu combustie.
Conform anunțului oficial al Renault, intenția de separare a activităților vizează mai multe unități de producție a motoarelor termice ale grupului, inclusiv Uzina Mecanică Mioveni, precum și centre de inginerie din mai multe țări, între care și cel din România. Renault a precizat că se va forma „un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”, cu referire activitățile și tehnologiile care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA„Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo anterior. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat șeful Renault.
Acționarii Renault au aprobat pachetul de salarizare al conducerii companiei, Luca de Meo fiind răsplătit cu 4,74 milioane de euro pentru rezultatele din 2021, primul său an la conducerea companiei. Salariul primit de Meo este mai mare decât cel al predecesorului său, Thierry Bollore, care nu depășea 2 milioane de euro, dar este mai mic decât cel pe care Carlos Ghosn l-a încasat timp de mai mulți ani, respectiv circa 7 milioane de euro anual.