Volvo construiește o uzină de 1,2 miliarde euro în Slovacia, exclusiv pentru mașini electrice

Volvo construiește o uzină de 1,2 miliarde euro în Slovacia, exclusiv pentru mașini electrice
scris 1 iul 2022

Volvo Cars este a cincea companie auto care va avea o uzină în Slovacia, potrivit anunțului oficial făcut de constructorul suedez. După Stellantis, Hyundai-Kia, Jaguar Land Rover și Volkswagen, care produc deja autoturisme sub cel puțin nouă mărci, plus o rețea foarte bine pusă la punct de furnizori de componente, Volvo va avea o uzină în Kosice, în estul țării, în apropiere de granița cu Ungaria și cea cu Ucraina.

Volvo a făcut publică decizia de a construi a treia uzină de producție din Europa, în Slovacia, „pentru a satisface cererea continuă a clienților săi pentru mașini electrice și pentru a capta potențialul de creștere viitor”.

Volvo spune că noua fabrică de ultimă generație va fi neutră din punct de vedere climatic și va construi numai mașini electrice, susținând ambiția companiei de a deveni complet electrică până în 2030.

Pentru Slovacia, investiția Volvo va duce industria auto locală pe locul al treilea în Europa, depășind Cehia. În plus, cele două țări care au făcut parte din Cehoslovacia se vor apropia și mai mult de volumul pe care îl produce anual Germania, liderul industriei auto europene.

În 2021, cele mai multe dintre cele peste 10 milioane de autoturisme produse în Europa s-au asamblat în Germania, cu aproape 3 milioane de unități, în scădere cu 13,2%, Spania, cu 1,6 milioane, în scădere cu 8,9%, și Republica Cehă, cu 1,1 milioane unități, cu 3,4% mai puține față de 2020. Pe locul patru s-a situat Slovacia, cu 969.313 unități (în creștere cu 2,7% față de anul trecut), urmată de România, cu doar jumătate din volumul Slovaciei (420.755 vehicule).

Investiția Volvo se va ridica la aproximativ 1,2 miliarde de euro, va fi realizată în Kosice, în estul țării, și va deveni a cincea uzină de automobile din Slovacia.

Volvo ți-a fixat o țintă de vânzări anuale de 1,2 milioane de mașini până în 2025, și se bazează pe toate piețele majore, Europa, SUA și Asia.

„Ne concentrăm clar să devenim un brand de mobilitate pur electrică până în 2030, ceea ce este în conformitate cu scopul nostru”, a declarat Jim Rowan, director executiv la Volvo Cars. „Extinderea în Europa, cea mai mare regiune a noastră de vânzări, este crucială pentru trecerea noastră către electrificare și creșterea continuă. Sunt foarte încântat să extind amprenta noastră de producție Volvo Cars în Slovacia și aștept cu nerăbdare să primesc noi colegi și parteneri în călătoria care urmează.”

Autoritățile din Slovacia au remarcat faptul că noua uzină va fi exclusiv electrică, ceea ce va aduce și mai multă competitivitate țării în fața altor state UE, dar și că va genera noi locuri de muncă.

Construcția fabricii din Kosice este planificată să înceapă în 2023, cu echipamente și linii de producție instalate în cursul anului 2024. Producția de serie a mașinilor Volvo pur electrice de următoarea generație va începe în 2026.

ULTIMA ORĂ O nouă oprire a producției la Automobile Dacia CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ O nouă oprire a producției la Automobile Dacia

Uzina Volvo Kosice este proiectată să producă până la 250.000 de mașini pe an și va genera câteva mii de noi locuri de muncă în regiune. Proiectul permite, de asemenea, extinderea ulterioară a fabricii în viitor.

Volvo nu mai are fabrici de automobile în Europa, cu excepția celor două din Suedia și Belgia, construite în anii 60. Împreună cu noua uzină, Volvo va ajunge la o producție de circa 600.000 de autoturisme anual, în Europa.

Uzina este proiectată să producă până la 250.000 de mașini pe an și va genera câteva mii de noi locuri de muncă în regiune. Proiectul permite, de asemenea, extinderea ulterioară a fabricii în viitor.

Volvo nu mai are fabrici de automobile în Europa, cu excepția celor două din Suedia și Belgia, construite în anii 60.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
mașini electrice