Creșterea vânzărilor de mașini noi în UE va încetini în 2024, dar se va majora semnificativ ponderea vehiculelor electrice

Creșterea vânzărilor de mașini noi în UE va încetini în 2024, dar se va majora semnificativ ponderea vehiculelor electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 nov 2023

Vânzările de autoturisme noi în Uniunea Europeană vor crește anul viitor cu doar 2,5%, o încetinire față de avansul de 12% previzionat pentru acest an, deși ponderea vehiculelor electrice (EV) va spori semnificativ, a previzionat Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.

Eveniment Profit
Profit.ro organizează cea de-a patra ediție a evenimentului IMM, o dezbatere pe teme ce preocupă antreprenorii mici și mijlocii în această perioadă, reunind reprezentanți ai autorităților, antreprenori și manageri de companii, organizații patronale, investitori, finanțatori și consultanți de business.
Evenimentul va fi organizat cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto) si UniCredit Bank.

Urmărește-ne și pe Google News

Este o revizuire în creștere față de prognoza din ianuarie, când ACEA se aștepta la o expansiune de 5% a vânzările de autoturisme noi în 2023. De asemenea, ponderea vehiculelor alimentate pe baterii va crește de la 14-14,5% anul acesta la aproximativ 20% anul viitor, scrie Agerpres.

VIDEO Cel mai nou nod rutier, pe Autostrada Bucureștiului - deschis CITEȘTE ȘI VIDEO Cel mai nou nod rutier, pe Autostrada Bucureștiului - deschis

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a emis previziunile în timpul prezentării recomandărilor politice către instituțiile UE pentru perioada 2024-2029.

Președintele ACEA, Luca de Meo, care este directorul general al Renault, s-a plâns că sectorul auto este afectat de opt-nouă reglementări EE care intră în vigoare în fiecare an până în 2030, unele fiind contradictorii.

De asemenea, a explicat șeful ACEA, viteza cu care trebuie instalate stațiile de încărcare pentru EV trebuie să crească semnificativ.

Vor fi mai multe lansări de vehicule electrice mai mici, echivalentul Volkswagen Polo sau Renault Clio, cu o autonomie de 400-500 kilometri, dar cu un preț mult mai scăzut, ceea ce va stimula cererea, a declarat Luca de Meo.

În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajați, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
acea