Dacia, creștere spectaculoasă în Germania, într-un an cu cel mai mare declin de pe piață

Dacia, creștere spectaculoasă în Germania, într-un an cu cel mai mare declin de pe piață
scris 11 nov 2020

Dacia trece prin extreme, pe cele mai mari piețe europene, ca într-o serie de dușuri scoțiene. După creșterile din România și scăderi în Franța și Spania, a venit rândul Germaniei, unde marca românească a raportat o creștere masivă, de aproape 60%.

Piața auto din Germania este departe de a-și fi revenit în urma blocajelor din primăvară, în care scăderile au afectat toate mărcile. În octombrie, înmatriculările au scăzut din nou, cu 3,6%, la un nivel de 274.303 autoturisme, după ce luna trecută crescuseră ușor. În acest moment, piața germană are un declin, pe întreg anul, de 23,4%, cu un volum de 2,3 milioane de autoturisme.

În acest context, marca Dacia a reușit să-și revină spectaculos în octombrie, cu o creștere de 58,1%. Volumul de 4.568 de unități este unul bun, chiar dacă se raportează la o lună octombrie 2019 mai slabă. Cota Dacia a fost în ultima lună 1,7%, una bună comparabilă cu cea a unor mărci cu vechime pe piața din Germania.

Rezultele pe întreg anul ale Dacia sunt însă în continuare puternic afectate de pandemia de coronavirus și de faptul că mașinile mărcii nu au putut beneficia de unele subvenții acordate de statul german pentru mașinile electrice și hibrid. Volumul înmatriculat de marca românească în perioada ianuarie – octombrie a fost de 38.381, cu un declin de 42,3%.

ULTIMA ORĂ Dacia a anunțat prețurile pentru noile Sandero, Logan și Sandero Stepway, în România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia a anunțat prețurile pentru noile Sandero, Logan și Sandero Stepway, în România

Celelalte mărci din piață au avut evoluții diferite. Au fost mărci care au raportat creșteri, pe fondul scăderilor de anul trecut, Audi (+23%), Fiat (21%), Kia (11%), Lexus (77%), Opel (22,6%), dar și mărci care și-au menținut scăderea din lunile anterioare (BMW (-14%), Ford (-25%), Mazda (-38%), Mercedes (-2%), Peugeot (-12%), Porsche (-19%). Renault a avut o evoluție bună, similar cu Dacia, cu o creștere de 27 de procente, cu 12.940 unități, ceea ce i-a îmbunătățit cota de piață la 4,7%.

Pe cele 10 luni care au trecut, Dacia are cea mai mare scădere de pe piață, cu excepția Smart, care a fost retrasă și se vând doar stocurile. Cele mai multe dintre mărci înregistrează pierderi în jurul mediei pieței, 20 – 25%, în timp ce Renault se numără printre constructorii cu pagube mai mici, 15,2%, la un volum de 84.268 de unități și o cotă de 4,1%. Singura marcă pe creștere din 2020, în Germania, este Tesla, cu 23,3% mai multe vehicule vândute (11.469).

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari germania
dacia germania
vanzari auto germania
industria auto coronavirus