Dacia oprește șirul scăderilor din Germania și reușește cea mai mare creștere de pe piață

Dacia oprește șirul scăderilor din Germania și reușește cea mai mare creștere de pe piață
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 feb 2022

După un an dificil, cu foarte multe luni de scădere, Dacia a reuști să rupă ghinionul pe piața din Germania și a raportat un volum foarte mare de automobile înmatriculate, cu o dublare a cifrelor din urmă cu un an.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața de automobile din Germania a trecut printr-un an de declin, din cauza crizei de semiconductori, suprapusă peste criza pandemică. Toate mărcile au înregistrat scăderi, inclusiv liderul pieței, grupul Volkswagen, principalul motiv fiind imposibilitatea de a livra clienților mașinile comandate. Dacia s-a numărat printre constructorii cei mai afectați de pe piața germană, în 2021, încheind anul cu 20,4% scădere, pe o piață care a scăzut cu 10 procente.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Luna ianuarie a venit însă cu o veste bună pentru cei de la Dacia, pentru că volumul înmatriculărilor realizate de clienții germani a crescut masiv, cu 109,1%. În total, Dacia a înmatriculat 3.991 autoturisme, un volum care a fost depășit în multe din lunile din 2021, dar care se raportează la o lună slabă, ianuarie 2021. La acel moment, efectele intrării în vigoare a unor noi norme privind emisiile au condus la o creștere importantă în decembrie 2019, urmată de o scădere mare în luna următoare. Cota de piață a mărcii Dacia a fost 2,2%, recuperând astfel după lunile în care s-a situat între 1 și 2 procente. Volumul reușit de Dacia l-a depășit pe cel al unor mărci mai puternice, precum Peugeot, Mini sau Volvo.

INFOGRAFICE Cele mai vândute automobile electrice din Europa, în 2021. Dacia Spring nu a prins Top 10 CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Cele mai vândute automobile electrice din Europa, în 2021. Dacia Spring nu a prins Top 10

Creșterea înregistrată de Dacia în Germania este cea mai mare de pe piață, în prima lună a anului 2022, fiind urmată de cea raportată de Subaru (104%), Mini (+92,5%) și Honda (90,6%). Multe alte mărci au încheiat luna pe creștere, inclusiv liderul pieței, VW, având un plus de 7 procente. Au existat și jucători din piață cu scăderi, între care Smart, Nissan, Renault, Ford și Volvo.

În total, în Germania au fost înmatriculate în ianuarie 184.112 autoturisme, cu 8,5% mai mult, marcând astfel o posibilă revenire din criza semiconductorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari dacia germania
inmatriculari germania
piata auto germania