Dacia rămâne printre mărcile-vedetă de pe piața europeană: cotă de piață record

Dacia rămâne printre mărcile-vedetă de pe piața europeană: cotă de piață record
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 iun 2019

Dacia cunoaște o ascensiune importantă și în acest an pe piața din UE, marca românească depășind, pentru prima dată în istoria sa, cota de piață de 4% și apropiindu-se de rivalii de la Skoda.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Marca Dacia a înmatriculat în luna mai 57.398 autoturisme în Uniunea Europeană, o creștere de 8,1% a vânzărilor, care urcă astfel ponderea Dacia în piața europeană la 4,1%, la mică distanță de cele 4,7% ale Skoda (66.509 unități) și peste cotele SEAT sau Citroen, depășind, de asemenea, coreenele Hyundai și Kia. Cumulat cu țările EFTA, Dacia a înregistrat în mai un volum de 58.205 autoturisme, cu 7,8% în plus față de anul trecut.

Pe intervalul ianuarie - mai, înmatriculările Dacia s-au ridicat la 253.124 unități, o creștere foarte bună, de 12,1%, care menține marca românească în topul european, după Alpine, Lancia și Mitsubishi. De altfel, Dacia are în acest an cea mai mare creștere dintre mărcile de volum, fiind urmată de Volvo și Citroen. Din punct de vedere al cotei de piață, pe cele cinci luni Dacia nu a depășit în 4 procente, dar este foarte aproape (3,8%) dacă își menține ritmul de creștere.

În cadrul Renault Group, situația nu este la fel de optimistă, marca Renault fiind afectată de scăderile pe piețele mari, astfel că a scăzut și în mai, cu aproape 10 procente, la 97.513 autoturisme înmatriculate, cădere ce duce marca franceză la cifre negative și pe cele 5 luni, cu -6,1%. Din cauza Renault, Grupul este în declin cu 0,1% în acest an.

Partenerul de Alianță al Renault - Dacia, Nissan, trece printr-o perioadă nu foarte bună în Europa, cu scăderi mari ale înmatriculărilor:  -17,9% în mai și -23,6% pe primele cinci luni. Cota de piață a Nissan în Europa a scăzut la un nivel istoric, 2,3%, aproape jumătate din cea a Dacia, având numai 32.326 autoturisme înmatriculate.

Opel este obligată de Germania să recheme automobile Adam și Corsa, din cauza emisiilor CITEȘTE ȘI Opel este obligată de Germania să recheme automobile Adam și Corsa, din cauza emisiilor

Și cel mai mare grup auto din Europa, Volkswagen, a încheiat luna mai cu scădere, -2,1%, respectiv -3,1% pe cinci luni. Dintre mărcile grupului, doar SEAT și Skoda sunt în continuare pe creștere.

Dintre grupurile europene, doar PSA Group a înregistrat creșteri, cu 4,3% în mai și 0,6% pe intervalul ianuarie - mai. Toate mărcile grupului au avut rezultate pozitive în mai, dar pe cinci luni Peugeot și Opel sunt în scădere.

Ford este de asemenea în scădere, având 82.883 autoturisme înmatriculate în luna mai, cu 4,4% mai puține față de anul trecut, respectiv, 421.510 autoturisme înmatriculate în 2019 (5 luni), cu 8,1% mai puține decât anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari dacia
inmatriculari ue
piata auto
vanzari masini