Dacia scade ritmul vânzărilor în Italia și Spania, dar rămâne una dintre puținele mărci cu creștere în 2022, pe aceste piețe

Dacia scade ritmul vânzărilor în Italia și Spania, dar rămâne una dintre puținele mărci cu creștere în 2022, pe aceste piețe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 oct 2022

Dacia nu reușește în ultima perioadă performanțe la fel de bune ca în Franța sau Germania pe toate piețele din Europa. Pe piața din Italia, marca românească a înregistrat o scădere substanțială, pe o piață care a început să crească. Motivele țin mai degrabă de ritmul livrărilor de la cele două uzine, din România și Maroc. În același timp, în Spania, vânzările mărcii sunt în creștere, dar sub nivelul pieței.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a înmatriculat în Italia 4.771 de autoturisme în luna septembrie, ceea ce reprezintă o scădere de aproape 34 de procente față de luna similară din 2021, una destul de importantă, care a condus la o scădere de cotei de piață de 2,5 puncte procentuale. Nu este foarte clar în acest moment care ar putea fi cauza, având în vedere că piața italiană se află într-o perioadă de recuperare, cu o creștere de 5,4% în luna noua și un grup majoritar de mărci care au raportat creșteri, începând cu liderul pieței, Fiat (14.200 unități, +8,21%) și continuând cu a doua cea mai vândută marcă de import, Toyota (8.300 unități, +47%).

În grupul mărcilor cu scăderi se găsește și Volkswagen, liderul mărcilor de import, care a avut o scădere de 11 procente și este aproape să piardă poziția în fața Toyota.

Pe cele trei trimestre care au trecut din acest an, situația este exact invers: Dacia se găsește printre puținele mărci cu creștere, având un volum de 50.352 de vehicule înmatriculate (+10,64%) și o cotă de piață de 5,16%, cu peste 1 punct procentual față de ponderea în piață de anul trecut, în timp ce piața auto italiană are un declin de 16,3%, cu 976.000 de vehicule, aproape 200.000 mai puține decât în urmă cu un an. Ambele mărci care domină piața, Fiat și Volkswagen, au scăderi importante, de peste 20 de procente.

Companiile auto din Europa nu mai văd creștere, ci scădere a vânzărilor pentru acest an și cer sprijin de la UE CITEȘTE ȘI Companiile auto din Europa nu mai văd creștere, ci scădere a vânzărilor pentru acest an și cer sprijin de la UE

Spania, creștere de aproape 10 procente

În cealaltă țară sudică pe care Dacia are o prezență semnificativă, Spania, situația este la fel de bună, în ansamblul întregului an, dar și pe ultima lună, septembrie, interval în care a înregistrat un avans de 9,3%, la un volum de 3.012 autoturisme. Cifrele consolidează evoluția bună a mărcii românești pe această piață, pe care a reușit, în anii trecuți, să domine primele poziții ale clasamentului vânzărilor. Cu toate acestea, putem remarca că în septembrie creșterea Dacia a fost mai mică decât cea a întregii piețe, 12,7%, pe care o serie de mărci au crescut cu procente de două cifre.

După trei trimestre, Dacia a înmatriculat în Spania 28.019 autovehicule, cu peste 3.500 în plus față de anul trecut și o creștere de 9,3%, aici fiind clară evoluția mult mai bună față de piață, care are 7,4% declin. Cu un volum de 600.281 unități înmatriculate, Spania are cu aproape 50.000 de unități mai puține față de anul trecut, cele mai multe fiind contabilizate la marile mărci: SEAT (-34,2%), VW (-9,4%), Fiat (-22,3%), Renault (-18,1%).

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari dacia italia
dacia spania
inmatriculari dacia europa