Daimler Trucks și Volvo Trucks - Doi constructori de prim rang, parteneri într-o companie care va produce propulsii fuel-cell pentru camioane

Daimler Trucks și Volvo Trucks - Doi constructori de prim rang, parteneri într-o companie care va produce propulsii fuel-cell pentru camioane
scris 11 mai 2021

Doi constructori de prim rang în industria globală a autocamioanelor, Daimler și Volvo, au pus bazele unui nou joint-venture, o companie specializată în propulsia cu hidrogen de tip fuel-cell.

Utilizarea hidrogenului ca sursă de energie pentru transportul de mărfuri pe distanțe mari pare a deveni tot mai mult una dintre soluțiile pe care constructorii de camioane le consideră viabile. Daimler Trucks, divizia de camioane și autobuze a Mercedes-Benz – Daimler, împreună cu Volvo Group, compania care produce camioanele Volvo (diferită de Volvo Cars) au înființat Cellcentric, un parteneriat de tip joint-venture, „parte din angajamentul primar al industriei de accelerare a utilizării celulelor de hidrogen pentru camioane”.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

Compania intitulată Cellcentric își propune să construiască unul dintre primele sisteme de serie fuel-cell, care ar trebui să fie funcțional în 2025. Cele două companii încearcă acum să obțină din partea Uniunii Europene un cadru legislativ care să susțină tehnologia fuel-cell „pentru a deveni o soluție viabilă”.

Compania Cellcentric a fost creată oficial pe 1 martie 2021, potrivit datelor transmise de cei doi partneri, ca urmare a achiziției de către Volvo Group a 50% din Daimler Truck Fuel Cell Gmbh & Co, pentru suma de aproximativ 600 milioane de euro. Primul acord oficial între cele două companii a fost semnat în noiembrie anul trecut, după ce în aprilie fusese parafată prima înțelegere neangajantă.

În acest moment, compania are deja peste 300 de angajați, în Nabern, Suttgart și Burnaby, Canada, fiind obținute deja circa 700 de patente de invenții.

Directorul BMW România: 150 de clienți și-au comandat mașinile și așteaptă voucherele Rabla CITEȘTE ȘI Directorul BMW România: 150 de clienți și-au comandat mașinile și așteaptă voucherele Rabla

Cei doi CEO ai acționarilor noului joint-venture, Martin Daum, de la Daimler Truck AG, și Martin Lundestedt, de la Volvo Group, au anunțat acum, într-o conferință comună, faptul că Cellcentric va dezvolta, va produce și va vinde sisteme fuel-cell pentru camioane și alte aplicații, având în spate țintele europene Green Deal, pentru 2050, an în care transportul ar trebui să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Cele două companii au precizat că propulsiile electrică și fuel-cell cu hidrogen vor fi complementare, depinzând de situație în care se află fiecare client în parte. Camioanele electrice clasice vor fi utilizare în special pe mașinile de transport de mici dimensiuni și pentru distanțe scurte, în timp ce fuel-cell va deveni opțiunea preferată pentru încărcături grele și distanțe lungi.

Camioanele propulsate de hidrogen vor fi cheia pentru transportul CO2-neutru în viitor. În combinația cu propulsia electrică cu baterii, va permite să oferim clienților cea mai bună opțiune locală CO2-neutră, în funcție de aplicație. Camioanele electrice singure nu vor putea face acest lucru posibil” a declarat Martin Daum, CEO Daimler Trucks. El a făcut din nou apel la necesitatea dezvoltării unei infrastructuri de hidrogen în Europa.

Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III) CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)

„Suntem convinși că tehnologia fuel-cell joacă un rol esențial în a ne ajuta să atingem această țintă (n.r. prevăzută de Acordul de la Paris). Dar știm că este mult mai mult de făcut decât simpla electrificare a mașinilor și vehiculelor”,  a declarat și Martin Lundstedt, CEO of Volvo Group.

Cei mai mari constructori de camioane din Europa au solicitat construirea a circa 300 de stații performante de încărcare cu hidrogen, destinate camioanelor, până în 2025, și până la 1.000 de stații până în 2025.

Producția sistemelor de propulsie fuel-cell pentru camioane urmează să fie stabilită în detaliu de cele două companii partenere. Planurile privind locația și detalii despre producția de serie vor fi anunțate în 2022, au mai anunțat cele două companii. Până atunci, inginerii fac pregătiri pentru producția unui prototip pre-serie, într-o locație din Esslingen, în apropiere de Stuttgart, într-una din locațiile aparținând Mercedes-Benz.

Primele teste cu viitorul prototip sunt prevăzute pentru 2024, pentru ca producția de serie să înceapă în a doua jumătate a acestui deceniu.

ULTIMA ORĂ VIDEO Ford va produce un model electric la Craiova CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Ford va produce un model electric la Craiova

Daimler Trucks, divizia de camioane a Mercedes-Benz, se va desprinde în cursul acestui an de afacerile cu autoturisme, acționarii urmând să primească echivalentul acțiunilor după separare și listare.

Volvo Group, producător de camioane, este o companie suedeză cu acționari diferiți de cei ai Volvo Cars, deținută 100% de chinezii de la Geely Holding. Aceștia dețin un pachet de numai 16%, fiind al doilea acționar semnificativ al Volvo Trucks (Volvo Group AG).

Cele două companii au precizat că vor rămâne competitori pe piața de camioane, inclusiv în privința modului în care vor implementa propulsia fuel-cell pe propriile vehicule.

Propulsia fuel-cell este diferită de motoarele ce ardeau hidrogenul similar cu benzina. Celulele de hidrogen sunt capabile să producă energie electrică într-o pilă de combustie, fiind necesară alimentarea permanentă cu hidrogen. Această pilă poate produce energie ce este folosită imediat sau este înmagazinată într-o baterie, ce va acționa un motor electric.

viewscnt
Afla mai multe despre
daimler trucks
volvo trucks
fuel cell
camioane hidrogen
statii hidrogen