Final de an pe piața auto din România: Creștere minimă, dar importantă a înmatriculărilor de autoturisme și scădere dramatică a LCV-urilor

Final de an pe piața auto din România: Creștere minimă, dar importantă a înmatriculărilor de autoturisme și scădere dramatică a LCV-urilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 ian 2023

Datele oficiale privind înmatriculările de autovehicule noi din România arată că anul 2022 s-a încheiat într-o notă pozitivă pentru comerțul cu automobile, chiar dacă, în cele din urmă, creșterea s-a limitat la câteva procente. Cele două segmente majore ale pieței, autoturismele și vehiculele comerciale, au avut un comportament total opus.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

România a înregistrat în luna decembrie un volum total de 16.299 de vehicule noi înmatriculate, în creștere cu 2,12%, menținându-și astfel tendința de creștere înregistrată în lunile anterioare. Procentul a fost influențat în direcții opuse de cele două segmente principale. Volumul de autoturisme înmatriculate s-a ridicat la 12.437, acesta fiind unul dintre cele mai bune din 2022, cu o creștere de 4,88% față de decembrie 2021.

FOTO Secretar de stat în Ministerul Transporturilor laudă 2022, anul prăbușirii Blue Air: Am reușit să facem din 2022 anul relansării și al oportunităților pentru sectorul aerian CITEȘTE ȘI FOTO Secretar de stat în Ministerul Transporturilor laudă 2022, anul prăbușirii Blue Air: Am reușit să facem din 2022 anul relansării și al oportunităților pentru sectorul aerian

La polul opus s-au situat vehiculele comerciale ușoare (LCV), care au înregistrat un volum de 1.363 unități, în scădere cu 8,65%. Această a doua categorie confirmă un an în declin, influențat de contextul industrial și economic nefavorabil.

La finalul anului, comerțul cu automobile noi din România (date privind înmatriculările) își menține direcțiile de evoluție diferite, pe cele două segmente. Înmatriculările de autoturisme s-au ridicat la 129.328 unități, marcând o creștere mică dar importantă față de 2021, 6,7%, în speranța unei recuperări, în anii următori, a pierderii față de 2019, când erau înmatriculate peste 160.000 de autoturisme noi. În același timp, înmatriculările de LCV-uri au totalizat 13.583 unități, cu 19% mai puține decât în 2021, când erau înmatriculate 16.168 unități, scăderea fiind de aproape 3.000 de unități.

În ceea ce privește mărcile de autoturisme cele mai cumpărate, așa cum era de așteptat, Dacia și-a păstrat poziția de lider, cu aproape 40.000 de unități înmatriculate, în timp ce poziția a doua aduce o noutate pentru subsegmentul vehiculelor de import, unde Toyota este noul lider. Cu peste 10.000 de autoturisme înmatriculate, japonezii au depășit Hyundai, o altă revelație a pieței auto din 2022, care a înmatriculate 9.551 unități. Skoda, Ford, Renault și Volkswagen, mărcile cu tradiție pe segmentuld e import, au încheiat anul cu un volum peste 8.000 de autoturisme înmatriculate fiecare, departajarea fiind de numai câteva sute de unități. În același timp, Mercedes a fost cea mai vândută marcă de import, după înmatriculări.

Merită să remarcăm situația de excepție din decembrie, unde mărcile europene, Renault, Skoda sau Volkwagen, au revenit în forță în clasamentul vânzărilor, în timp ce asiaticele au încheiat anul într-o notă modestă. O notă aparte pentru Dacia, care a înregistrat cea mai bună lună a mărcii din 2022, depășind 5000 de unități înmatriculate.

Designerul Dacia dezvăluie data lansării lui Duster 3. Va fi un an „greu” CITEȘTE ȘI Designerul Dacia dezvăluie data lansării lui Duster 3. Va fi un an „greu”

În ceea ce privește cele mai vândute modele, Dacia a dominat clasamentul, având în 2022 două modele noi, care au devenit rapid populare printre clienții români: Spring și Jogger. Acestea două s-au alăturat liderului Logan și celorlalte două modele, Sandero și Duster. Dacia Spring a devenit, în plus, cel mai vândut automobil electric din România, în primul său an complet de vânzări pe piața locală. Dintre modelele de import, Toyota Corolla sau Hyundai Tucson au fost noile favorite ale românilor, alături de clasicele Skoda Octavia sau Renault Megane.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
inmatriculari europa
inmatriculari dacia