Ford se retrage din acordul cu Mahindra, prin care fabricile americanilor din India urmau să fie preluate de indieni într-un joint-venture

Ford se retrage din acordul cu Mahindra, prin care fabricile americanilor din India urmau să fie preluate de indieni într-un joint-venture
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 ian 2021

Ford și-a schimbat planurile de reorganizare a operațiunilor din India și anulează parteneriatul cu Mahindra. Motivul regândirii afacerilor din India sunt puse pe seama pandemiei de coronavirus.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ford și Mahindra au renunțat la crearea unui joint-venture în care compania indiană urma să dețină controlul. Procesul făcea parte dintr-un plan mai amplu al americanilor de a-și reduce la maximumm expunerea din India. Acordul de creare a unui joint-venture a fost anunțat la finalul anului 2019 și prevedea ca toate activitățile de producție și distribuție ale Ford de pe piața din India să fie preluate de Mahindra, prin intermediul unei noi companii, în care Ford mai deținea 49%. Compania era evaluată la circa 275 milioane de dolari și urma să includă fabricile de automobile din Chennai și Sannand, dar excludea fabrica Ford de motoare din Sanand, divizia Global Business Services, Ford Credit și Ford Smart Mobility. Mahindra și Ford ar fi acumulat 14% din piața indiană de automobile, în urma parteneriatului.

Planurile prevedeau dezvoltarea mai multor SUV-uri și crossovere, pe o platformă comună a Mahindra, cu motoare produse tot de indieni. Era prevăzută o colaborare și pe zona de vehicule electrice. Practic, Mahindra urma să aibă acces la marca Ford pe care să o utilizeze pe noi produse, în schimbul a 49% din acțiuni. Ford își menținea doar activitățile de vânzări. Mahindra urma să primească sprijin Ford pentru a-și extinde exporturile de vehicule, urmând a fi exportate mașini fabricate în India, sub mărcile Ford și Mahindra, pe piețe emergente.

Cele două companii au deja din 2017 o alianță pe piața locală.

Cele mai vândute mașini din Europa în 2020: Dacia Sandero și Duster au ieșit din Top 10. Ford Puma, în creștere de popularitate CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini din Europa în 2020: Dacia Sandero și Duster au ieșit din Top 10. Ford Puma, în creștere de popularitate

În acest moment, odată cu anunțul anulării acordului din 2019, Ford își menține propria rețea de operațiuni de producție automobile și motoare. Cele două companii au transmis că decizia de a anula acordul a fost luată din cauza schimbărilor produse la nivel global de pandemia de coronavirus, fiind astfel nevoie de o realocare a priorităților capitalurilor. Acordul de constituire a parteneriatului avea deadline 31 decembrie, acesta fiind depășit fără ca el să se materializeze.

Ford a anunțat că „își va evalua activ afacerile în jurul lumii, inclusiv cele din India”, precum și că „va aloca capital în direcțiile care permit urmărirea planului Ford de obținere a unei marje a EBIT ajustat de 8% și de generare a unui cash free ajustat consistent”.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
mahindra
india
piata auto
fabrici ford