FOTO Cupra lansează comenzile pentru cel de-al al doilea model electric al mărcii

FOTO Cupra lansează comenzile pentru cel de-al al doilea model electric al mărcii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 iun 2024

Marca cu pretenții premium, CUPRA, desprinsă din SEAT, și-a lansat deja al doilea model electric din gamă, unul care se înrudește cu celebrele VW ID.5, Audi Q4 e-tron Sportback  și Skoda Enyaq Coupe, dar le și depășește, la preț. Acum încep să fie deschise comenzile în Europa, într-un moment mai puțin propice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Cupra Tavascan a fost prezentat pentru prima dată sub forma unui concept, în urmă cu cinci ani, iar acum a venit în sfârșit rândul versiunii de serie. Tavascan este produs în China, în fabrica din Anhui în care VW deține 75% din acțiuni și sosește pe piață într-un moment nepotrivit, în care cererea pentru vehicule electrice a frânat puternic, ceea ce înseamnă că presiunea pe prețuri va fi ceva mai mare în perioada următoare.

FOTO LOT Polish Airlines a lansat zborurile pe ruta Oradea – Varșovia, cu tradiționalele tunuri cu apă CITEȘTE ȘI FOTO LOT Polish Airlines a lansat zborurile pe ruta Oradea – Varșovia, cu tradiționalele tunuri cu apă

Chiar și așa, SUV-ul electric Tavsacan încearcă să se impună cu un preț peste modelele cu care se înrudește, VW ID.5 sau Audi Q4 e-tron. În Germania, prima piață pe care au fost anunțate prețurile, care este totodată și cea mai mare piață a acestei mărci, mașina costă 56.210 euro, depășind atât Q4, cât și ID.5. În România, în acest moment nu există prețuri disponibile pentru noul SUV.

Datele transmise de companie arată că primele livrări ale acestui model vor fi făcute în vara acestui an, fără să existe o dată exactă.

Din punct de vedere tehnic, nu există mari diferențe între cele trei modele cu care se înrudește, toate având platforma MEB și o baterie de 77 kWh, cu o autonomie de 542 km. În plus, Tavascan nu a primit încă chargerul actualizat, pe care VW l-a introdus deja pe ID.5, pentru a putea încărca cu 175 kW, la stațiile rapide, astfel că pentru moment bateria SUV-ului Cupra se încarcă la 135 KW.

Noul Tavascan are două versiuni de motorizare, de 286 CP, cu tracțiune spate, care oferă o accelerație de 6,8 secunde, și de 340 CP, cu tracțiune integrală, cu ajutorul a două motoare, având o accelerție de 5,5 secunde.

ULTIMA ORĂ Scandal în industria auto din Japonia. Toyota și alți producători au omologat mașini cu informații false CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Scandal în industria auto din Japonia. Toyota și alți producători au omologat mașini cu informații false

Din punct de vedere al dimensiunilor, Tavascan este similar cu celelalte coupe-uri din grup, având 4,64 metri, dar are probabil și cel mai atractiv design, principalul atu al mărcii spaniole, cu care a reușit să atragă foarte mulți clienți tineri în Germania.

La interior, Cupra Tavascan folosește aceleași ingrediente pe care le regăsim și pe alte modele din grup, având totodată elemente distinctive proprii, cum sunt elementele ce imită fibra de carbon.

Cupra are un plan de electrificare foarte bine pus la punct, chiar dacă perioada de încetinire a pieței auto ar putea să genereze întârzieri. După Born, primul model electric care nu este altceva decât o reinterpretare a lui VW ID.3, și Tavascan, urmează Raval, modelul de 25.000 de euro, care va fi propria versiune a lui ID.2, precum și, în viitorul mai îndepărtat, o versiune de serie a conceptului Dark Rebel. Acestea se adaugă modelelor cu combustie, Leon și Ateca, desprinse din gama SEAT, precum și Formenter, primul model propriu al mărcii.

FOTO Cupra lansează comenzile pentru cel de-al al doilea model electric al mărcii

FOTO Cupra lansează comenzile pentru cel de-al al doilea model electric al mărcii
viewscnt
Afla mai multe despre
cupra tavascan
vw group
vw id.5
skoda enyaq