Vânzările modelului Dacia Jogger, inventat de constructorul de la Mioveni ca un înlocuitor pentru Logan MCV și Lodgy, au atins în 2023 un volum care l-a propulsat în topul vânzărilor mondiale ale segmentului break/wagon, din care face parte, relevă datele Profit.ro.
Chiar dacă unele instituții sau organizații îl consideră un crossover, Dacia Jogger rămâne ceea ce este destul de evident: un break al modelelor Sandero/Logan.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
Șefii Dacia au decis la momentul lansării proiectului că abandonarea denumirii Logan MCV și înlocuirea acesteia cu un nume complet nou va stimula vânzările și va permite atragerea de clienți din segmentul MCV.
Pentru acest lucru, mașina a primit chiar și o inovație la nivelul caroseriei, o supraînălțare care a condus la un spațiu mai mare pentru pasagerii din spate și pentru bagaje. În plus, decizia de a produce doar caroseria cu elemente de crossover (protecții de plastic ale pasajelor roților, diferite ornamente specifice, șine de portbagaj etc.) a „împins” Jogger către segmentele SUV.
Ca urmare a acestor „trucuri” inginerești și de design, Jogger s-a dovedit a fi un model popular pe multe dintre piețele lumii, depășind nume importante ale segmentelor break/wagon.
Conform statisticilor oficiale ale Renault Group, analizate de Profit.ro, break-ul Dacia a înregistrat un volum de 94.128 de exemplare vândute în toată lumea. Cifrele sunt peste cele înregistrate de VW Passat, unul dintre cele mai populare break-uri din lume, care s-a vândut în 78.500 exemplare, conform cifrelor colectate de Felipe Munoz, analist Jato Dynamics. Creșterea vânzărilor Jogger în 2023 a fost una uriașă, +65%, reprezentând o diferență în plus de aproape 40.000 de unități.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Wizz Air se prăbușesc cu cea mai mare pierdere de după pandemie, prognoză sumbrăJogger, modelul produs până în acest an în România, la Mioveni, a fost depășit de un trio cel puțin la fel de celebru. Pe locul întâi s-a situat în 2023 Subaru Outback, un wagon extrem de aprieciat atât în Japonia, cât și pe piețele internaționale. Acesta a atins un volum impresionant: 206.100 unități, având o caracteristică apreciată în acest segment: tracțiunea integrală.
Pe locul al doilea a urcat un model european, cu un preț apreciat de clienți: Skoda Octavia Combi, care a avut un volum de 126.300 de unități, după o creștere de 41% față de vânzările din 2022.
Al treilea cel mai vândut break al lumii a fost în 2023 Toyota Corolla, versiunea de caroserie a celebrului sedan la fel de popular pe toate piețele globale. Cu un total de 109.300 unități, Corolla Touring a înregistrat o creștere de 22% față de anul anterior.
CITEȘTE ȘI VW Group, scădere a profitului operațional."Este sub ambițiile noastre."Cu vânzări mai slabe decât Jogger, în primele 10 break-uri ale lumii s-au mai clasat Audi A4 Variant, BMW Serie 3 Touring, Ford Focus, VW Golf Variant și Audi A6 Avant.
Dacia Jogger este o mașină încadrată în clasa compactă, după lungime, cu aproape 4,60 metri, având inclusiv o versiune cu șapte locuri. Este primul automobil Dacia care a primit o motorizare hibrid, bazată pe un motor cu benzină de 1.6 litri și un motor electric. Jogger a fost depunctată de EuroNCAP din cauza absenței alertelor de centură de siguranță pentru ultimele două locuri de pe rândul al treilea de scaune, primind astfel doar o stea la testele de siguranță.