România va cumpăra încă 9 trenuri de la compania poloneză, semnând în acest sens un act adițional la contract.
Contractul inițial prevedea furnizarea a 20 de trenuri.
În paralel a fost lansată o nouă licitație, pentru cumpărarea a 23 locomotive capabile să circule cu o viteză maximă de 160 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, cu 1-1,5 miliarde lei, conform datelor analizate de Profit.ro.
În cazul înțelegerii cu furnizorul polonez, finanțarea celor 20 de rame electrice interregionale a fost asigurată prin Planul de Redresare și Reziliență (PNRR), iar cele 9 unități electrice multiple urmează să fie finanțate prin Fondul pentru Modernizare (FM).

Valoarea totală a contractului pentru achiziția a celor 29 de unități electrice multiple interregionale și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 1.604.280.000 lei, cu termen de livrare a primei rame în luna septembrie a anului 2025 și furnizarea pachetului complet de 29 de rame până la finalul anului 2027.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este de 160 km/h, acestea fiind compuse din trei vagoane care asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS la nivel 1 și 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Rutele pe care vor circula aceste trenuri sunt: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași; Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Compania PESA Bydgoszcz va aduce în premieră națională, la Oradea, primul tren electric regional RE-R din cele 62 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Trenul este în fază avansată de construcție la fabrica PESA din Polonia, iar pe 22 mai va fi prezentat oficial în România de către președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski.

Pe 30 ianuarie 2023, reprezentanții Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) și ai producătorului polonez de material rulant Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA) au semnat și contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R).
Valoarea totală a proiectului este de 3,23 miliarde lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021 - 2027, cu cofinanțare de la bugetul de stat.
Contractul este împărțit pe trei loturi, și anume: Lotul 1 - 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele București Nord - Ploiești Sud - Adjud, Iași - Pașcani - Suceava, Bacău - Pașcani; Lotul 2 - 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Brașov - Gheorgheni, Arad - Timișoara - Caransebeș, Huedin - Cluj - Bistrița; Lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele București Nord - Ploiești Vest - Brașov, București Nord - Roșiori, București Nord - București Obor/Fundulea, Constanța - Fetești.

De asemenea, PESA a câștigat și licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani.
Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite în baza HG 1.453/2022, pe următoarele rute: Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova; Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava; Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani - lași/Suceava; Galați - Brăila - Făurei - Fetești - Constanța (Mangalia); (Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila - Mărășești - Bacău - Pașcani - Iași/Suceava; (Giurgiu) București - Ciulnița - Călărași.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca - Oradea și Craiova- Calafat, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova - Calafat.