Toyota a început lent aventura în segmentul electric, cu o mare întârziere față de ceilalți constructori, având o strategie diferită, care până acum a dat rezultate. Acum, japonezii lansează un nou SUV, dar pe o platformă dezvoltată în China.
Toyota a prezentat în urmă cu trei ani proiectele sale „Beyond Zero”, care cuprind toate vehiculele complet electrice pe care marca japoneză le-a demarat. Numele a fost introdus și în denumirea acestor modele, cu inițialele bZ, astfel că primul model electric lansat a fost bZ4X, un crossover apreciat de piața auto din Europa și din China.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Anul trecut a urmat al doilea model, creat în cadrul parteneriatului pe care Toyota l-a încheiat cu BYD: bZ3, primul sedan electric al japonezilor și primul produs al relației dintre Toyota și BYD, împreună cu cel de-al treilea partener, FAW, cu care japonezii au de foarte mult timp un joint-venture. Practic, platforma celui de-al doilea model electric al Toyota a fost dezvoltată de FAW – Toyota, iar grupul motopropulsor a fost dezvoltat de BYD.
A venit acum rândul primului SUV al acestui parteneriat, pe care Toyota îl prezintă în premieră, acesta fiind anticipat în urmă cu doi ani de conceptul bZ Compact SUV.
Noul model Toyota bZ3C are proporțiile lui Prius, dar vine cu un aspect de SUV Coupe, având dimensiuni generoase, specifice clasei medii. Cu 4,78 metri lungime și 1,86 metri lățime, pe un ampatment de 2,88 metri, bZ3C se anunță încă de la lansare un automobil spațios și în același timp puternic. Va fi echipat cu un motor de 200 kW (268 CP), produs de BYD, dar numele celei mai mari companii chineze va fi prezent și pe alte componente ale propulsiei, în timp ce platforma este similară cu sedanul bZ3.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Chinezii au cumpărat pachetul majoritar la Leoni, cu fabrici în RomâniaTot de la BYD este și bateria acestui model, una cu o chimie Litiu – Fier – Fosfat (LFP), care ar trebui să fie similară cu cea de pe sedan. Este vorba despre o arhitectură de tip „blade”, cu o autonomie de aproximativ 600 km.
Toyota bZ3C face parte, împreună cu sedanul bZ3, dintr-o serie de trei modele prezentate de constructorul japonez sub forma unor concepte în urmă cu un an, serie care mai cuprinde un SUV clasic, ce se va numi bZ3X. Toate trei folosesc o singură platformă (FAW-Toyota), motorizările BYD, un design care are o serie de componente comune, în special în partea frontală, și un interior asemănător, bazate pe elemente comune.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Turcii au ridicat tabere pentru muncitorii la autostrada Făgăraș-Sibiu. Start lansatProducția și debutul vânzărilor acestui model vor începe în China în ultimul trimestru al anului și nu există informații despre un posibil calendar al vânzării acestui model pe alte piețe ale lumii.