Franța, Țările de Jos, Austria și Irlanda cer UE combaterea poluării de către avioanele private

Franța, Țările de Jos, Austria și Irlanda cer UE combaterea poluării de către avioanele private
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 mai 2023

Austria, Franța, Irlanda și Țările de Jos au cerut Uniunii Europene să înăsprească legile pentru a reduce impactul călătoriilor cu avionul privat asupra climei, arată un document, citat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Aceste țări găzduiesc unele dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa, inclusiv Schiphol din Amsterdam și aeroportul Charles de Gaulle din Paris, scrie News.ro.

FOTO Roger Federer, vizită inedită în România CITEȘTE ȘI FOTO Roger Federer, vizită inedită în România

Schiphol a declarat în aprilie că va interzice avioanele private și aviația de afaceri mici, despre care aeroportul a spus că provoacă de 20 de ori mai multe emisii de CO2 decât un zbor comercial, în timp ce Franța a interzis săptămâna trecută anumite zboruri interne comerciale pe distanțe scurte, pe rutele unde sunt disponibile suficiente trenuri.

Într-un document distribuit țărilor UE înaintea reuniunii miniștrilor lor ai transporturilor din această săptămână, cele patru țări au spus că amprenta de carbon ”excesivă” pe cap de locuitor a călătoriilor cu avionul privat ar trebui să stimuleze UE să acționeze.

”Credem că trebuie să se acorde o atenție mai mare acestei probleme la nivelul UE, în special prin evaluarea posibilității de a institui măsuri de reglementare mai puternice privind călătoriile cu avionul privat, pentru a ne asigura că toată lumea contribuie în mod echitabil la efortul general de decarbonizare”, se arată în document.

Zborurile cu avioane private în Europa au crescut cu 64% în 2022 și au emis peste 5,3 milioane de tone de CO2, potrivit cercetării companiei olandeze de consultanță CE Delft, comandată de Greenpeace.

Aceasta este o fracțiune din cele 147 de milioane de tone de CO2 pe care toate zborurile care pleacă din UE și Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția le-au emis în 2019, înainte ca pandemia de Covid-19 să blocheze temporar sectorul, potrivit Agenției UE pentru Siguranța Aviației.

Banca centrală a Rusiei: Sancțiunile și presiunile asupra băncilor străine afectează piața valutară a țării CITEȘTE ȘI Banca centrală a Rusiei: Sancțiunile și presiunile asupra băncilor străine afectează piața valutară a țării

Dar activiștii pentru climă au contestat de mult emisiile mari de carbon per persoană asociate cu avioanele private.

Aproximativ 100 de protestatari au întrerupt zborurile pe aeroportul din Geneva, marțea trecută, pentru a cere o interdicție. Miniștrii transporturilor din țările UE vor discuta documentul celor patru state pe 1 iunie.

Companiile aeriene din Europa se vor confrunta cu costuri mai mari ale CO2 în următorii câțiva ani, în cadrul unei reforme a pieței de carbon din Uniunea Europeană.

UE a încheiat, de asemenea, un acord privind obiectivele obligatorii pentru companiile aeriene de a utiliza mai mult combustibil durabil, dar aprobarea acestei legi a fost întârziată de o dispută fără legătură între țări cu privire la energia nucleară.

viewscnt
Afla mai multe despre
avioane privare
poluare