GRAFICE - A 11-a lună consecutivă de scădere a pieței auto europene. România continuă să facă notă discordantă și este lider al creșterilor pe continent

GRAFICE - A 11-a lună consecutivă de scădere a pieței auto europene. România continuă să facă notă discordantă și este lider al creșterilor pe continent
scris 16 iun 2022

Piața de autoturisme din Europa a continuat să scadă și în luna mai, pentru a 11-a lună consecutivă, din cauza crizei de semiconductori, iar România continuă să facă notă discordantă, raportând, după cinci luni, cea mai mare creștere de pe continent. De asemenea, Dacia este una dintre puținele mărci cu rezultate pozitive.

Datele privind înmatriculările de autoturisme, publicate deja de DRPCIV la începutul acestei luni, poziționează piața auto din România pe primul loc în UE, la capitolul creștere, dar rămâne pe locul 14 în ceea ce privește volumul înmatriculat, după cum arată statistica ACEA pe continent, publicată de asociația industriei auto.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curent

Înmatriculările din UE au scăzut în luna mai cu 11,2% față de anul trecut, cu o creștere ușoară față de luna anterioară, la un volum total de 791,546 unități înmatriculate. Marile piețe auto din UE, Germania, Franța, Italia și Spania, continuă să aibă un trend descrescător, atât în luna mai, cât și pe cele cinci luni care au trecut din acest an.

GRAFICE - A 11-a lună consecutivă de scădere a pieței auto europene. România continuă să facă notă discordantă și este lider al creșterilor pe continent

În luna mai, au fost câteva piețe pe creștere, între care Bulgaria a fost lider cu +35%, Cipru, 26,8%, Grecia, 10,5%, Letonia, +17,1%, procentul înregistrat de România fiind de 24%, cu un total de 10.198 autoturisme, cel mai ridicat din ultimele 12 luni.

Pe intervalul ianuarie – mai, România are cel mai mare avans, 32,9%, fiind tototdată una dintre puținele țări care au înmatriculat mai multe autoturisme decât anul trecut: Bulgaria, 17,5%, Cipru, 8,7%, Irlanda, 3,2%, Letonia, 6%, Slovacia, 5,6%. Volumul de autoturisme înmatriculate în țara noastră, pe acest interval, a fost de 47.645 unități, fiind în continuare mai mic decât cel înmatriculat în 2019, cu aproape 10.000 de unități (ian.-mai). Este a cincea lună consecutivă de creștere a pieței auto din România, după mai multe luni de scădere de la finalul lui 2021.

GRAFICE - A 11-a lună consecutivă de scădere a pieței auto europene. România continuă să facă notă discordantă și este lider al creșterilor pe continent

În total, Uniunea europeană a înmatriculat în primele cinci luni ale acestui an 3,7 milioane de autoturisme, cu circa 500.000 mai puține decât în urmă cu un an (-13,7%). Dintre marile piețe, Germania are cea mai mică scădere, -9,3%, în timp ce Italia a ajuns la -24,3% de la începutul anului.

Rechemare de proporții la Ford: aproape 3 milioane de mașini, vizate de probleme ale cutiei de viteze CITEȘTE ȘI Rechemare de proporții la Ford: aproape 3 milioane de mașini, vizate de probleme ale cutiei de viteze

Cele două mari grupuri auto din Europa, Volkswagen și Stellantis, au înregistrat scăderi în luna mai, cu -19,6% și, respectiv, -14,6%, pe baza declinului pentru toate mărcile de volum ale celor două grupuri.

Renault Group a fost din nou depășit de Hyundai – Kia, cu circa 2.000 de autoturisme înmatriculate în plus, ca urmare a unei noi scăderi a mărcii Renault. În aceste condiții, rezultatele Dacia, din nou una dintre puținele mărci cu creștere din UE, nu au reușit să compenseze declinul grupului. Marca românească a raportat 30.360 de autoturisme înmatriculate în mai, aproape 10 procente peste volumul de anul trecut, adică circa 3.000 de unități mai multe decât în urmă cu un an.

Rivalii de la Hyundai Group au avut creșteri cu ambele mărci, +11% pentru Hyundai și +8,6% pentru Kia, astfel că cele aproape 10% în plus au plasat și în mai grupul pe locul trei în Europa.

GALERIE FOTO Imaginea conceptului Bigster, preluată de toată gama Dacia. Constructorul român lansează noul logo pe mașinile sale CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Imaginea conceptului Bigster, preluată de toată gama Dacia. Constructorul român lansează noul logo pe mașinile sale

Au mai înregistrat creșteri Toyota (+5,1%), Nissan, +7,7%, și Honda, +15,4%.

Pe primele cinci luni ale acestui an, doar trei constructori, toți trei din Asia, au rezultate pozitive: lider al creșterilor este Honda, cu 24,2% în plus, urmat de Hyundai Group, cu 12,7%, dar și cel mai mare volum înmatriculat dintre cele trei companii, și Toyota, cu doar 0,7% avans.

La nivel de mărci, în Uniunea Europeană sunt doar șapte rezultate cu plus, între care se numără și Dacia, care are pe intervalul ianuarie – mai 155.247 autoturisme înmatriculate, cu circa 18.000 în plus față de anul trecut, pe perioada similară, corespunzător unei creșteri de +11,9%.Întreg grupul Renault este pe minus cu 10,5%, din cauza unei scăderi de 22,3% a mărcii Renault. În total, înmatriculările Dacia au cumulat (inclusiv EFTA și Marea Britanie) 167.286 de unități, cu 14% mai mult decât anul trecut.

Piața totală de autoturisme (UE + EFTA + UK) s-a ridicat în luna mai la 948.149 de autoturisme (-12,5%), iar pe cele cinci luni care au trecut din acest an, la 4,53 milioane de unități, în scădere cu 12,9%, un procent care se traduce printr-o pierdere de aproape 700.000 de autoturisme, comparativ cu anul trecut, în perioada similară. 

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
masini electrice
vanzari masini electrice
program rabla plus