Greva din industria auto germană, pe punctul de a lua amploare. Ford, VW, Daimler refuză să ridice salariul. Șeful sindicatului VW spune că, dacă e nevoie, poate scoate din producție jumătate din angajații grupului la nivel global, inclusiv la furnizori

Greva din industria auto germană, pe punctul de a lua amploare. Ford, VW, Daimler refuză să ridice salariul. Șeful sindicatului VW spune că, dacă e nevoie, poate scoate din producție jumătate din angajații grupului la nivel global, inclusiv la furnizori
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 feb 2018

Greva din industria auto germană este pe punctul de a lua amploare, cererile angajaților fiind încă nerezolvate. Federația sindicală IG Metall amenință cu înghețarea activității la VW, dacă patronatul nu acceptă creșterile de salarii. La Ford, mii de muncitori au părăsit locurile de muncă, iar la celelalte companii auto grevele se vor întoarce în zilele următoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Greva din industria germană, începută cu acțiuni spontane și continuată, în ultimele două zile, cu diferite mișcări în uzinele contructorilor auto din Germania, tinde să ia forme acute în unele locuri. Începând cu miercuri noaptea, după eșecul negocierilor din zilele anterioare, peste 10.000 de muncitori de la Ford, uzinele din Koln, au ieșit afară din fabrică, într-un protest spontan. Muncitorii au anunțat că nu vor înceta greva până nu vor fi acceptate cererile sindicatelor.

Lupta sindicală s-a mutat și la colegii din Volkswagen Group, presiunile făcute de cei de la IG Metall primind un răspuns nesatisfăcător de la patronat. Potrivit informațiilor date publicității de cei din federația sindicală, contraoferta de la VW a fost insuficientă, doar 2,2% creștere a salariilor, în locul celei de 6% cerută de angajați. Cei 20.000 de muncitori de la Wlsburg au ieșit timp de două ore din uzină, într-o mișcare de avertisment, fiind pentru prima dată după 14 ani când are loc o astfel de acțiune în uzina VW. În alte 5 uzine ale grupului, mii de muncitori au copiat gestul colegilor, pentru a avertiza conducerea că este vorba despre o acțiune serioasă.

FOTO Soția patronului decedat al Hexi Pharma vrea să construiască o parcare în Bd. Dacia, pe un teren unde Dan Condrea planifica o clădire de birouri și locuințe CITEȘTE ȘI FOTO Soția patronului decedat al Hexi Pharma vrea să construiască o parcare în Bd. Dacia, pe un teren unde Dan Condrea planifica o clădire de birouri și locuințe

Șeful sindicatului VW, Bernd Osterloh a declarat că, dacă este nevoie, poate scoate din producție jumătate din angajații grupului VW de la toate facilitățile grupului la nivel global. Amenințarea a mers mai departe, șeful sindicaliștilor spunând că poate face acest lucru și cu companiile care furnizează componente, motoare și cutii de viteze.

Federația IG Metall acoperă nu doar industria auto, ci întreaga industrie metalurgică din Germania, cu aproximativ 3,9 milioane de angajați. Cererile înaintate de sindicate sunt pentru toți acești muncitori și vizează în primul rând creșteri salariale de până la 8 procente, în funcție de companie, dar și reducerea numărului de ore lucrate săptămânal.  

Deocamdată, cei de la VW au spus că nu sunt întârzieri în producție și în livrarea comenzilor.

O grevă de avertisment a fost declanșată și la Daimler, iar ceilalți producători se confruntă cu amenințări din partea propriilor sindicate.

În total, IG Metall a cerut liderilor sindicali să demareze greve de avertisment de 24 de ore în peste 250 de companii din industrie.

viewscnt
Afla mai multe despre
greva
industria auto
vw
ford
daimler