Grindeanu anunță că va fi semnat cel mai mare contract de autostradă

Grindeanu anunță că va fi semnat cel mai mare contract de autostradă
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 iul 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, cel târziu la începutul săptămânii viitoare, va fi semnat contractul pentru lotul Cornetu – Tigveni (37,4 km), din cel mai important rutier al Românei, și a adăugat că acest contract pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 din Autostrada Sibiu - Pitești va fi cel mai mare semnat de CNAIR, cu o valoare de 5,32 miliarde de lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Social-democratul a mai anunțat lansarea în licitație a contractelor pentru construirea celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău-Pașcani, în lungime de 77,39 kilometri, și o valoare totală de 5,858 de miliarde de lei, fără TVA.

FOTO Inspectorii de muncă au intrat cu amenzi în benzinării CITEȘTE ȘI FOTO Inspectorii de muncă au intrat cu amenzi în benzinării

„Eu cred că cel târziu la începutul săptămânii viitoare – eu i-am rugat pe colegii de la CNAIR să se întâmple acest lucru joi sau vineri – să semnăm și cel mai mare contract pe care l-a semnat vreodată CNAIR, și anume lotul 3 de la Autostrda Sibiu – Pitești. (...) Ar fi prima traversare a Carpaților între regiunile istorice ale României”, a declarat Sorin Grindeanu, la Antena 3.

El a vorbit și despre cauzele pentru care în România se petrec foarte multe accidente rutiere care duc la multiple pierderi de vieți omenești și a mai precizat că o primă cauză este lipsa infrastructurii rutiere.

„Cauzele sunt multiple. Una din acest dintre aceste cauze e dată de lipsa unei infrastructuri. Eu am mai spus, chiar la dumneavoastră în emisiune, undeva la începutul anului, că indiferent de guvernare și indiferent de cine a fost ministru al transporturilor, nici n-are importanță, statul român a rămas dator cetățeanului român din punctul de vedere al dezvoltării infrastructurii din România. Acum ne aflăm într-o situație, să spunem, în care foarte multe proiecte demarează, sunt finanțate, există finanțare europeană, nu că asta n-ar fi existat și în trecut, și că n-am știut cum să cheltuim și am tot fazat diverse proiecte, dar acum iată că sunt primele semne și dacă îmi permiteți, o să vi le spun, primele semne, spun eu, încurajatoare”, a explicat Grindeanu.

„În primul rând, ar fi pentru prima dată când România și-ar termina banii europeni pe fostul exercițiu bugetar 2014-2021 și am termina înainte de sfârșitul anului viitor când este deadline-ul, termenul limită, am termina undeva în mai-iunie, pe transporturi, acești bani. Tocmai de aceea noi am făcut o cerere de a se suplimenta pe ultimele luni sumele alocate din ceea ce nu cheltuie alte domenii din România. Și tocmai de aceea am făcut această cerere undeva în jur de jumătate, încă jumătate miliard de euro, ca să putem să avem capacitatea să îi cheltuim până la sfârșitul anului viitor. Răspunsul este mai mult ca sigur pozitiv”, a completat ministrul social-democrat.

Anterior, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a demarat procedurile administrative necesare semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu - Pitești (Cornetu - Tigveni).

Potrivit unui comunicat al companiei de drumuri, procedura pentru semnarea acestui contract cu câștigătorul desemnat inițial de CNAIR este posibilă după respingerea de către CNSC a unei contestații privind rezultatul procedurii de achiziție publică.

 The Guardian - Scurgere masivă de documente: Uber a încălcat legile, a păcălit poliția și a făcut lobby în secret pe lângă guverne CITEȘTE ȘI The Guardian - Scurgere masivă de documente: Uber a încălcat legile, a păcălit poliția și a făcut lobby în secret pe lângă guverne

Pe 12 mai 2022, CNAIR a desemnat câștigător al acestui contract tot Asocierea Webuild SPA - Tancrad SRL, cu prețul de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.

Construcția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești (37,4 km) va dura 57 de luni și va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile. Contractul pentru cea mai complexă secțiune a autostrăzii Sibiu-Pitești are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni.

Principalele lucrări pe această secțiune sunt: 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, nod rutier Cornetu și nod rutier Văleni, ecoduct în zona localității Călinești.

Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) și secțiunea 2 (Boița-Cornetu) au o lungime totală de 68,73 km și formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu - Pitești care va traversa efectiv Carpații, precizează CNAIR. 

viewscnt
Afla mai multe despre
webuild-tancrad
cnair