În timp ce Guvernul nu mai vrea să autorizeze automobile Uber și Bolt mai vechi de 5 ani, în Parlament este pregătită creșterea vechimii taxiurilor la 10 ani

În timp ce Guvernul nu mai vrea să autorizeze automobile Uber și Bolt mai vechi de 5 ani, în Parlament este pregătită creșterea vechimii taxiurilor la 10 ani
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 11 mar 2024

Dacă Guvernul a pregătit o ordonanță, prezentată de Profit.ro, prin care să reducă la 5 ani vechimea automobilului pertru care se eliberează prima dată licența Uber sau Bolt, în Senat tocmai a fost adoptat tacit un proiect legislativ care prevede acordarea autorizației de taxi și pentru mașini cu o vechime de până la 10 ani, față de 5 ani în prezent. Senatorii pregătiseră în comisii și majorarea numărului autorizațiilor de taximetrie, dar adoptat fără vot în plen, proiectul va fi discutat în forma inițială și stabilit prin vot final de către deputați.  

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De ce este important: Serviciile de transport alternativ vor fi autorizate similar cu serviciile de taxi, iar șoferii de Uber și Bolt nu vor mai putea încheia contractele de comodat și închiriere pentru a colabora cu flote, respectiv firme de transport alternativ. Taxa de autorizare va crește la 1.000 lei, iar șoferii de Uber și Bolt nu vor putea efectua servicii de transport decât în județul în care dețin automobilul, conform unei ordonanțe de urgență redactate de Guvern și analizate de Profit.ro.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ FOTO România câștigă procesul cu Gabriel Resources. Documentul deciziei și declarația ministrului Finanțelor pentru Profit.ro. UPDATE Ciolacu confirmă CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ FOTO România câștigă procesul cu Gabriel Resources. Documentul deciziei și declarația ministrului Finanțelor pentru Profit.ro. UPDATE Ciolacu confirmă

Acum, copia conformă pentru autovehiculele autorizate Uber și Bolt se eliberează, pentru o perioadă de 1 an, 2 ani sau 3 ani, numai pentru autoturismele care au la data expirării valabilității copiei conforme mai puțin de 15 ani vechime de la data fabricației.

Conform ordonanței pregătite, copia conformă se va elibera pentru prima dată pentru o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 5 ani de la data fabricației. Ulterior, copia conformă se va elibera pentru același autoturism la cerere, pentru 5 ani, numai dacă la data cererii autoturismul nu depășește vechimea de 10 ani de la data fabricației. 

În cazul taximetriei, legislația prevede că autorizația de taxi se atribuie pentru prima dată, pe o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 5 ani de la data fabricației. De asemenea, tot potrivit actualei legi, o autorizație de taxi se prelungește, la cerere, pentru 5 ani, cu conbdiția ca autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea să nu depășească vechimea de 10 ani de la data fabricației.

Proiectul inițiat de coaliția de guvernământ și adoptat de Senat prevede ca autorizația de taxi să fie eliberată pentru prima dată pentru autoturismele care nu depășesc vechimea de 10 ani de la data fabricației. Totodată, prelungirea autorizației va fi posibilă pentru autoturisme care nu au o vechime mai mare de 15 ani de la data fabricației.

Lege pregătită: Agenții imobiliari vor avea noi obligații, plus o plată anuală impusă. ANCPI va supraveghea piața CITEȘTE ȘI Lege pregătită: Agenții imobiliari vor avea noi obligații, plus o plată anuală impusă. ANCPI va supraveghea piața

Cu alte cuvinte, proiectul prevede și pentru taximetrie aceleași condiții de vechime cu autovehiculele folosite pentru transport alternativ în prezent, înainte de modificarea pregătită de Guvern, la solicitarea taximetriștilor.

Rămâne de văzut însă dacă Guvernul va adopta în forma prezentată ordonanța privind transportul alternativ și dacă Parlamentul va aștepta această decizie sau va adopta proiectul legislativ, cu sau fără modificări.

În mod logic, dacă se reduce vechimea automobilelor pentru Uber și Bolt, în condițiile în care taximetriștii au solicitat egalitate de tratament, nu s-ar mai impune creșterea vechimii pentru taximetre.

OFICIAL Statul are ″mari întârzieri″ în compensarea de la buget a furnizorilor de energie și gaze pentru consumul la prețuri plafonate al populației CITEȘTE ȘI OFICIAL Statul are ″mari întârzieri″ în compensarea de la buget a furnizorilor de energie și gaze pentru consumul la prețuri plafonate al populației

Comisiile de specialitate din Senat pregătiseră și alte modificări, care nu au mai fost însă votate în plen, precum creșterea numărului maxim de autorizații de taxi de la 4 la maximum 6 la 1.000 de locuitori, respectiv prevederea că autoritățile locale nu vor putea opri taxiurile de la circulația pe benzile speciale pentru autobuze chiar dacă perturbă grav circulația acestora din urmă.

În ce privește, utilizarea benzilor pentru autobuze, Guvernul nu are în vedere vreo reglementare în acest sens și pentru transportul alternativ, iar Parlamentul a respins, în 2022, un proiect de lege care ar fi dat dreptul și autoturismelor Uber sau Bolt să poată circula pe banda special amenajată pentru transportul public în comun, așa cum se întâmplă acum în cazul taximetrelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxi
über
bolt
vechime
mașină
fabricație
parlament
guvern