Rezultatele pentru primul trimestru anunțate de grupul Renault arată o scădere a vânzărilor pe segmentul de autoturisme, dar o creștere ușoară, cu un procent, cu ajutorul vehiculelor comerciale. Marca Dacia poate considera în acest context că a făcut performanță, înregistrând o creștere de peste 10 procente, în primele trei luni ale anului.

Veniturile Renault Group au scăzut cu 1,1%, la 10 miliarde, în intervalul ianuarie – martie 2021, ca urmare a scăderii vânzărilor cu 3,4%, pe segmentul de autoturisme, și a creșterii cu 30,3% pe segmentul de vehicule comerciale. În total, mărcile grupului au vândut 665.038 autovehicule, cu 1,1% mai multe decât anul trecut, din care 548.945 autoturisme.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Marca Dacia are cel mai bun rezultat din cadrul grupului ca urmare a unei creșteri de 8,3% pe segmentul de autoturisme (110.220 unități) și de 33,5% pe segmentul de vehicule comerciale, care are însă un volum redus, 11.011 unități. În total, marca Dacia a înregistrat un volum de 121.231 vehicule vândute, cu 10,2$ mai multe decât anul trecut în perioada similară. Reprezentanții companiei pun creșterea pe seama lansării pe piețele europene a noii generații Sandero/Logan.
Lada, parte din unitatea de business care include și Dacia, a avut un an cu rezultate relativ stabile (-0,1%), cu 88.068 autoturisme vândute (+0,2%) și 2.404 LCV-uri (-8,7%).
Renault a avut rezultate ceva mai slaabe, cu o scădere de 4,6% pe segmentul de autoturisme, cu 337.391 unități, și o creștere de 29,5%, pe zona de LCV. În total, marca franceză a raportat o creștere de 1,3%, cu 433.662 unități vândute.

Rezultatele financiare arată venituri de 10 miliarde (-1,1%) pentru întreg grupul, însă compania precizează că, la cursuri de schimb constante ar fi înregistrat o creștere de 4,4%.
Avtovaz, companie rusă controlată de Renault, a raportat venituri de 0,7 miliarde euro. De asemenea, divizia de servicii de mobilitate a raportat o scădere a veniturilor la 5 milioane euro, față de 6 milioane în 2020.
Pe segmentul de vehicule electrice, marca Renault a reușit să vândtă aproape 43.000 de vehicule, în timp ce Dacia a înrtegistrat un succes cu lansarea lui Spring care a ajuns la „aproape 10.000 de comenzi”.
Cele mai importante piețe ale grupului, în primul trimestru al acestui an, au fost Franța, cu 24,21% cotă a grupului, Rusia, cu aproape 30% din piață, Italia, și Germania.