Înmatriculările de vehicule electrice din România au continuat să crească și în august, în pofida scăderii generale a pieței

Înmatriculările de vehicule electrice din România au continuat să crească și în august, în pofida scăderii generale a pieței
scris 11 sep 2020

Datele statistice privind piața auto din România pe luna august confirmă evoluția segmentului electric, care poate reprezenta baza unei creșteri sustenabile pe termen lung.

Cu o creștere de aproape 44%, vehiculele electrice și plug-in hibrid reprezintă în acest moment cel mai important element din piață care dă speranțe atât producătorilor cât și distribuitorilor și dealerilor. Deși acest segment nu reprezintă încă un volum foarte mare, ritmul de creștere și mai ales faptul că într-o perioadă de criză reușește să-și mențină tendința crescătoare arată cât de mare este potențialul acestui segment.

În luna august, potrivit datelor DRPCIV, s-au înmatriculat 12.940 de autovehicule, cu 52,5% mai puține decât anul trecut. Toate analizele arată că procentul mare de scădere are drept cauză volumul foarte mare înregistrat în 2019, însă chiar și așa, volumul din august 2020 este mai mic decât cel din iulie.

Pe ansamblul celor opt luni din 2020, situația s-a îndepărtat de momentul delicat din primăvara acestui an, când, în aprilie, erau înmatriculate doar 5.200 de vehicule. Scăderea după 8 luni este de 37,8% și estimăm că este ultima lună de scădere din 2020, piața fiind pregătită de creștere, începând din septembrie.

În mod particular, pe segmentele de autoturisme, scăderea din august a fost de 51,8% și de 37,5% pe toate cele 8 luni.

Potrivit analizelor APIA, pe datele privind înmatriculările, cele mai vândute modele au fost, în august, Dacia Logan, cu 10.258 unități înmatriculate după 8 luni din 2020 , în scădere cu 47,3%, urmat de Dacia Sandero cu 5.575 unități (-12,6%), Dacia Duster, 5.440 unități (-30,8%), Renault Clio, 2.409 unități (-44,7%) și Skoda Octavia, 1.970 unități (-44,4%).

Este remarcabilă creșterea înregistrată de Hyundai Kona (+39,2%), un model care are și versiune electrică.

Luca de Meo, CEO Renault, avertizează angajații că reducerile de costuri ar putea fi mai mari de 2 miliarde CITEȘTE ȘI Luca de Meo, CEO Renault, avertizează angajații că reducerile de costuri ar putea fi mai mari de 2 miliarde

Analizând segmentarea pe clase, după primele 8 luni din anul 2020, toate segmentele sunt în teritoriul negativ. Segmentul SUV este, în continuare, pe prima poziție, cu o pondere în totalul pieței de 38,5%, acesta înregistrând și o scădere sub media pieței (-29,8% față de -37,5%). Segmentul C, cu 33,4% din total piață este pe locul secund, iar pe locul al treilea, în ușoară creștere în ultimele luni, segmentul B, care reprezintă 20,8% din total piață.

Înmatriculările de vehicule electrice din România au continuat să crească și în august, în pofida scăderii generale a pieței

Vehicule electrice

În funcție de tipul de combustibil al achizițiilor de autoturisme, ponderea autoturismelor diesel rămâne la un nivel redus (25,2%), deși pe ansamblul perioadei, acestea înregistrează o creștere a cotei de piată în 2020, respectiv 27,8% comparativ cu 26,0%, cât se înregistra în 2019.

Înmatriculările de vehicule electrice din România au continuat să crească și în august, în pofida scăderii generale a pieței

În ceea ce privește autoturismele pe benzină, acestea înregistrează o scădere de 4,2 pucnte procentuale pe ansamblul primelor 8 luni ale anului 2020 comparativ cu anul 2019, dar continuă să dețină cea mai mare pondere în piață, respectiv 65,9% din total.

Autoturismele ecologice, care cuprid atât mașinile electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele hibride (fără încărcare). Deși, după primele 8 luni din 2020, piața auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme înregistrează, pe ansamblul ei, un volum în creștere (+0,5%), comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit analizei APIA.

Pe subcategorii, s-a înregistrat o creștere importantă de 27,4% la autoturismele 100% electrice și una mult mai consistentă, de 116,0%, la cele hibride plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (fără cele mild hibrid), înregistrează, după primele 8 luni din 2020, o evoluție negativă (-13,6%).

Înmatriculările de vehicule electrice din România au continuat să crească și în august, în pofida scăderii generale a pieței

După 8 luni, în topul automobilelor electrice (EV și PHEV), care primesc subvenții prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (308 unități), Skoda (285 unități) Volkswagen (162 unități), BMW (153 unități) și Hyundai (140 unități).

Anunț oficial: Dacia Logan dispare de pe cele mai importante piețe europene CITEȘTE ȘI Anunț oficial: Dacia Logan dispare de pe cele mai importante piețe europene

Reprezentanții APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România) spun că este de așteptat ca, în 2020, achizițiile de autoturisme “electrice“ care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus să înregistreze volume semnificativ mai mari decât anul anterior (la 8 luni au deja o creștere generală de 43,7% a înmatriculărilor), în condițiile în care sunt peste 1.750 rezervări de autoturisme electrice și hibride plug-in față de doar 1.050 anul trecut (+65%).

Din punct de vedere al segmentării pe tipul de proprietar, achizițiile făcute de companii/persoane juridice au scăzut la o pondere de 56% în acest an.

În segmentul vehiculelor comerciale ușoare, piața a înregistrat o scădere semnificativă în august, peste 60%, ceea ce duce rezultatul pe primele 8 luni la -35,5% față de perioada similară din 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
inmatriculari romania
programul rabla plus
vanzari masini electrice