Întârzierile VW ID.3 prelungesc producția lui e-Golf, până în noiembrie

Întârzierile VW ID.3 prelungesc producția lui e-Golf, până în noiembrie
scris 12 apr 2020

Volkswagen a decis să producă în continuare modelul e-Golf, din cauza posibilelor întârzieri ale debutului lui ID.3, arată unele documente apărute în spațiul public prin intermediul unui client al constructorului german de automobile.

Viața modelului electric e-Golf va fi prelungită, deși planurile VW prevedeau ca acesta să fie scos din producție în vara lui 2020. Motivul este același ID.3, primul vehicul al companiei complet electric și construit pe o platformă dedicată. Livrările lui ID.3 sunt prevăzute pentru vara acestui an, iar șefii companiei au dat asigurări că totul decurge normal, în pofida problemelor legate de instalarea softului de tip server, care să coordoneze toate aplicațiile și componentele mașinii.

Startul livrărilor ID.3 trebuia să se suprapună cu eliminarea e-Golf din ofertă, pentru a nu se canibaliza și, mai ales, pentru a susține ritmul vânzărilor de mașini cu emisii zero, care să mențină limitele de CO2 în targetul impus de UE. Documente interne ale VW au ajuns în posesia companiei de car-sharing Nextmove, care închiriază mașini electrice, inclusiv e-Golf. Potrivit acestor documente, analizate de publicația Golem.de, producția E-Golf va continua până în noiembrie 2020, respectiv săptămâna 45. În consecință, ultima comandă pentru acest automobil va putea fi făcută până pe 2 octombrie.

În acest moment, e-Golf poate fi cumpărat, în Germania, cu discounturi foarte bune, față de prețul de listă de 35.900 euro, însă pe site-ul oficial al VW el nu mai apare în configurator. În România, prețul din configurator este de 33.142 euro, mai mic decât prețul de listă inițial, de 37.471 euro. Din acest preț se scade și tichetul Rabla Plus, 10.000 de euro, care poate duce mașina la o valoare similară cu cea a versiunii pe benzină.

Volkswagen e-Golf a fost soluția aleasă de compania germană la cererea de vehciule electrice și la necesitatea de a oferi astfel de mașini nepoluante, astfel încât să se încadreze în limitele de emisii de CO2. Mașina este însă similară din multe puncte de vedere cu modelul cu combustie, care între timp a ieșit din fabricație, pentru a lăsa loc noii generații, Golf 8. În decembrie 2019, fusese deja produs modelul e-Golf cu numărul 100.000, ceea ce dovedește succesul pe care acest model l-a avut în Europa. Mașina are însă o autonomie mult mai mică decât ceea ce va oferi ID.3, iar greutatea sa, generată de platforma specifică propulsiei cu benzină sau diesel, reduce această autonomie.

BMW, printre primele care anunță cifrele din T1 - a reușit să limiteze scăderile. Situația din România CITEȘTE ȘI BMW, printre primele care anunță cifrele din T1 - a reușit să limiteze scăderile. Situația din România

VW ID.3 va veni cu o serie de inovații tehnice, o platformă dezvoltată special pentru propulsia cu baterii, dar care aduce și o serie de probleme din cauza multitudinii de aplicații informatice ce se vor regăsi la bord, pentru conectivitate și pentru controlul sistemelor.

Volkswagen și-a propus ca, până în 2028, să ofere 70 de modele și versiuni electrice pe piețele globale.

viewscnt
Afla mai multe despre
e-golf
vw e-golf
masini electrice
vw id.3