Constructorii de mașini: Este cea mai rea criză care a lovit vreodată industria auto

Constructorii de mașini: Este cea mai rea criză care a lovit vreodată industria auto
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 apr 2020

Organizația Internațională a Constructorilor de Autovehicule (OICA) spune că industria auto globală își păstrează robustețea, deși a trecut printr-un an greu, 2019, iar acum se confruntă cu o criză uriașă.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

OICA spune că anul 2019 a oprit o creștere de 10 ani a industriei auto globale, când s-a înregistrat un declin de peste 5% în producția de autovehicule, la 91,8 milioane de vehicule, iar acum se confruntă cu o nouă provocare, fără precedent. „Coronavirus (COVID-19) a început să se răspândească doar cu câteva luni în urmă, dar prezintă provocări fără precedent uneia dintre cele mai mari industrii ale lumii. Ar putea fi «cea mai rea criză care a lovit vreodată industria auto», așa cum a fost considerată de mulți experți, inclusiv președintele OICA, Fu Binfeng”, se arată într-un comunicat al organizației care reunește asociații patronale ale constructorilor de automobile.

Primul impact a început în luna ianuarie, potrivit OICA, odată cu închiderea unei mari părți din industria auto din China, ceea ce a condus la blocaje de componente și piese auto cu impact în toate coluțirle lumii. Răspândirea globală a virusului în ultimele săptămâni a dus apoi la închiderea unei largi părți a industriei auto și a furnizorilor în toată lumea.

„Îngrijorările pentru sănătăatea și siguranța angajaților lor a determinat mulți producători și furnizori de lume să ia măsuri sanitare drastice, care au condus la o reducere puternică sau chiar închidere completă a multor uzine și facilități, chiar și unde nu era sistematic recomandată sau cerută de autortiățile respective”, a declarat președintele OICA, Fu Binfeng.

VIDEO&FOTO SEAT a început producția de ventilatoare medicale, cu motorașe de ștergătoare de la modelul Leon CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO SEAT a început producția de ventilatoare medicale, cu motorașe de ștergătoare de la modelul Leon

Organizația care reunește cele mai multe din asociațiile locale ale constructorilor spune că aceștia vor rămâne determinați să protejeze angajații și clienții, respectând totodată măsurile guvernamentale. Mai mult, în anumite țări, producătorii de automobile participă în proiecte umanitare, producând echipamente sau ajutând la transportul de urgență ori la serviciile medicale.

„Nu am nicio îndoială că industria auto globală, așa cum a făcută deja de multe ori în trecut, își va dovedi importanța, puterea și robustețea”, a mai declarat Fu Binfeng.

OICA a fost fondată în 1919 și reunește 37 de asociații naționale care includ cei mai importanți constructori de automobile din Europa, America și Asia. În România, situația este mai puțin obișnuită: membru OICA este APIA, care nu mai are printre membri  săi niciun constructor de automobile. Atât Dacia, cât și Ford au părăsit APIA din cauza unor conflicte interne și sunt membri ai ACAROM, alături de cei mai importanți producători de componente și piese auto din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
oica
organizatia constructorilor de automobile
criza industia auto
coronavirus industria auto