LISTA Cele mai vândute mașini electrice din România. Dacia Spring a devenit refrenul anului, comenzile au sufocat dealerii

LISTA Cele mai vândute mașini electrice din România. Dacia Spring a devenit refrenul anului, comenzile au sufocat dealerii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 ian 2023

Piața auto din România a încheiat un an anevoios, care a fost marcat în primul rând de criza de producție, ceea ce a însemnat în primul rând livrări lente, cu termene lungi. Românii nu s-au împiedicat în acest detaliu și au comandat mai multe mașini decât în 2021. Pe segmentul de electrice, lucrurile au explodat pur și simplu, pentru că Dacia Spring a devenit refrenul anului, iar comenzile au sufocat pur și simplu dealerii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Guvernul României a scos din buzunar aproximativ 70 de milioane de lei, adică peste 10 milioane de euro, bani care au mers către Dacia pentru a acoperi diferența de preț a mașinilor Spring comandate prin Programul Rabla. Nu avem informații să fi cumpărat vreun român Dacia Spring fără subvenția dată de Guvern, astfel că cea mai mare parte a banilor din Rabla Plus a ajuns pe cele aproape 7.000 de mașini electrice Dacia.

Numărul total al automobilelor electrice cumpărate în 2022 de români a fost însă mult mai mare: 11.638 de vehicule propulsate exclusiv de baterii, potrivit datelor oficiale de la înmatriculări, analizate de Profit.ro.

VIDEO Podul suspendat de la Brăila: Cum arată lucrările la începutul anului CITEȘTE ȘI VIDEO Podul suspendat de la Brăila: Cum arată lucrările la începutul anului

Cele mai scumpe au fost cele ale mărcilor premium, Mercedes, BMW sau Audi. Au fost, de exemplu, cumpărate 3 automobile AMG EQS 53 4MATIC+, o mașină care costă 180.000 de euro și pentru care statul a dat și el 10.000 de euro. Dar cele mai populare mașini premium cu baterii au fost, indiscutabil, cele două modele Tesla, Model 3 și Model Y.

Practic, dacă Dacia Spring a adunat clienții cu bugete mici, dornici să treacă pe propulsia cu emisii zero, Tesla i-a adunat pe cei care au vrut să fie văzuți cu cele mai renumite mașini cu baterii din lume. Apoi au urmat, cu cifre mult mai mici, cumpărătorii pragmatici sau cei cu bugete ceva mai mari, dar nu atât de mari încât să meargă la o marcă europeană de lux.

Piața de vehicule electrice din România a reprezentat un procent foarte mare, 8,99% din total, dublu față de cel înregistrat cu un an înainte. La mașinile complet electrice s-au adăugat și mașinile hibrid (full, PHEV și mild-hybrid), care au totalizat 34.410 vehicule, reprezentând 26,6%. În aceste condiții, nu este de mirare că motorizările diesel au coborât la o valoare istorică, 12,6%, cu un total de 16.412 unități. E drept că o parte din hibride încă mai folosesc motoare diesel, însă ele intră la categoria celor eco și nu sunt contorizate la diesel.

Mercedes-Benz nu a depășit BMW nici în 2022, dar încheie anul cu creștere CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz nu a depășit BMW nici în 2022, dar încheie anul cu creștere

Revenind la segmentul de electrice, trebuie să subliniem faptul că liderul acestui segment, Dacia Spring, a acaparat aproape 59% din total, cu cele 6830 unități livrate și înmatriculate. Alte câteva mii de mașini fuseseră vândute și încă nu erau înmatriculate pe 31 decembrie, astfel că situația este și mai mult înclinată către acest model. Pentru a putea ave o imagine și mai clară, putem să spunem că locurile doi și trei, adică Tesla Model 3 și VW e-Up! au adunat împreună 11% din vânzările de electrice, adică cu aproximativ 1300 de vehicule, în condițiile în care modelul Tesla a depășit puțin 750 de unități. Hyundai Kona a reușit să atragă 365 de clienți, iar Renault Zoe și Tesla Model Y, puțin peste 260, fiecare.

În fine, modelele din familia ID de la Volkswagen nu au vândut nici măcar 200 de unități fiecare, așa cum nu a făcut-o nici Skoda Enyaq, dar împreună au depășit 500 de exemplare înmatriculate. De menționat și Renault Megane E-Tech, care a reușit să „prindă” top 10, deși a fost lansată ceva mai târziu pe piață.

Ar merita observat și faptul că unele dintre cele mai vândute mașini electrice din Europa, Fiat 500 sau Peugeot 208, nau sunt la fel de populare printre clienții români, care au la dispoziție și cei 10.000 de euro din partea statului.

Top 20 cele mai vândute mașini electrice în România - 2022

1.      Dacia SPRING

2.      Tesla MODEL 3

3.      VW e-UP!

4.      Hyundai KONA

5.      Renault ZOE

6.      Tesla MODEL Y

7.      VW ID.3

8.      Skoda ENYAQ

9.      VW ID.4

10.   Renault MEGANE E-TECH ELECTRIC

11.   Fiat 500

12.   Peugeot 208

13.   Mercedes-Benz EQA

14.   BMW IX

15.   Ford MUSTANG MACH-E

16.   Peugeot 2008

17.   Hyundai IONIQ5

18.   MINI COOPER SE

19.   Mercedes-Benz EQB

20.   BMW I3

 

viewscnt
Afla mai multe despre
cele mai vandute masini electrice
top electrice 2022
dacia spring
tesla model 3