O aparent banală deja tehnologie a stârnit controverse în SUA, unde constructorii auto au început să elimine de pe mașini orice dispozitiv inutil, pentru a reduce costurile de producție. Radioul s-a numărat printre primele device-uri pe lista de eliminări, având în vedere că actualele sisteme multimedia pot accesa cu ușurință posturile de radio online. Autoritățile americane nu sunt însă de aceeași părere.
Radiourile de pe mașini sunt considerate mijloace de comunicare strategice pentru autorități, în caz de urgență, acesta fiind motivul pentru care acum se caută soluții pentru a opri scoaterea radioului din mașină. Stațiile radio private sau publice primesc finanțări pentru a putea emite la nevoie mesaje de alertă sau de informare, pe care americanii le pot primi rapid în mașinile lor. Sistemul este o formă de backup în foarte multe țări ale lumii, dar în SUA, există o rețea oficială de câteva zeci de stații radio care au rolul de emițători oficiali de alerte. Acesta este motivul pentru care constructorii auto au primit solicitări de la autoritățile americane pentru a oferi informații legate de planurile privind radiourile din mașini. A apărut inclusiv un proiect legislativ, „AM for Every Vehicle Act”, care urmărește să impună autorității federale NHTSA să nu omologheze mașinile dacă nu au un radio AM.
„Stațiile de emisie radio sunt cele mai accesibile, fără costuri, mecanisme de comunicare a autorităților cu populația”, explică într-o scrisoare unul dintre susținătorii radioului auto, senatorul Ed Markey, potrivit Automotive News. Până acum, niciun constructor nu a dat un răspuns afirmativ, din care să reiasă că intenționează să mențină acest dispozitiv la bord, iar lucrurile se agravează când vorbim despre mașini electrice. Dacă unii constructori au eliminat interfața radio, dar au păstrat sistemul electronic specific, astfel că ar putea activa un radio printr-o actualizare software, alții, cum este Tesla, nu au mai instalat și un radio clasic în mașinile dotate doar cu un ecran și mult software. Atât cei de la Tesla, cât și alți constructori care produc mașini electrice au explicat că undele radio interferează puternic cu câmpul magentic al motoarelor electrice și acest lucru este o problemă serioasă. Chiar dacă s-au instalat sisteme de protecție, așa cum sunt la mașinile cu combustie, problema rămâne.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Unii dintre reprezentanții industriei auto au cerut autorităților și politicienilor să-și modernizeze sistemele de comunicare cu populația, dar argumentele de partea cealaltă sunt imbatabile: cu un generator de mică putere poți emite pentru perioade foarte mari de timp, fără alte costuri, iar recepția se face cu dispozitive ieftine, simple, cu un consum redus de energie, care nu necesită rețele de antene sau suport din partea unui operator, cum este cazul telefoniei sau internetului.
Sondajele arată că o pondere foarte mare din populație deține în continuare un radio cât de mic, iar autoritățile preferă stațiile AM, deși calitatea sunetului e mai bună pe FM, pentru că puterea semnalului, inclusiv prin ziduri sau diferite forme de relief, precum și distanța de emisie sunt mult mai mari în AM decât în cazul undelor FM, iar complexitatea echipamentelor necesare pentru recepție este redusă.