Marca Dacia pierde teren pe piața auto din Italia, într-un context nefavorabil

Marca Dacia pierde teren pe piața auto din Italia, într-un context nefavorabil
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 iul 2018

Vânzările Dacia în Italia au scăzut abrupt, pe o piață care a intrat în declin, fiind a doua lună în care vânzările de automobile din Italia pierd teren. Marca românească s-a situat în jumătatea de piață afectată, alături de Renault.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările de autovehicule din Italia, una dintre cele 5 mari piețe auto ale Europei, au scăzut pentru a doua lună consecutiv, afectând o bună parte dintre mărci. În luna iunie, au fost înmatriculate cu 7,3% mai puține mașini, adică 174.702 vehicule, după ce în mai scăderea fusese de 2,8%.

Dacia se numără printre mărcile care au pierdut clienți, având un volum înmatriculat în iunie de 5.701 autoturisme, cu 15,65% mai puține decât în iunie 2017, când erau înamtriculate 6.759 unități. Cota de piață a Dacia a scăzut de la 3,59%, la 3,26%. Pierderea de cotă de piață este cauzată de faptul că o bună parte din mărci au reușit să facă față declinului general, înregistrând creșteri.

Potrivit analiștilor, este vorba despre un declin al pieței de închirieri pe termen scurt, care asigură un volum consistent de vânzări. Cererea de autoturisme din partea cumpărătorilor privați a fost relativ stabilă, cu o scădere de numai 0,3%.

FOTO Prima imagine a VW T-Cross, rivalul Daciei Duster, cu un preț mai mic și dimensiuni reduse CITEȘTE ȘI FOTO Prima imagine a VW T-Cross, rivalul Daciei Duster, cu un preț mai mic și dimensiuni reduse

Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Fiat și celelalte mărci ale grupului, dar și de Renault (-7,6%), Infiniti, Mercedes, Mazda, Nissan, Suzuki, în timp ce Volkswagen, Jeep, BMW, SEAT sau Mitsubishi au crescut față de anul trecut.

La nivelul celor șase luni, Dacia rămâne cu rezultate pozitive, dar cu o creștere redusă, numai 3,4% peste cifrele de anul trecut, ca urmare a scăderilor din ultimele două luni. Din cele 5 mari piețe ale UE, Dacia a pierdut anul acesta, pe perioade limitate, doar în Marea Britanie și Italia, în timp ce Germania, Franța și Spania fiind motoare imporante de creștere pentru marca românească.

În total, piața italiană s-a ridicat la 1,12 milioane de vehicule pe intervalul ianuarie - iunie 2018, cu o scădere de 1,5 procente față de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
piata auto
italia