Marca premium a PSA, DS Automobile, va opri definitiv vânzările DS 4 și DS 5

Marca premium a PSA, DS Automobile, va opri definitiv vânzările DS 4 și DS 5
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 iul 2018

Marca DS, care aparține PSA Group și a fost creată ca un subbrand premium al mărcii Citroen, va opri definitiv vânzările pentru modelele DS4 și DS5, pentru a se distanța și mai mult de mărcile populare din grup.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

DS Automobile este o marcă premium creată de PSA Group ca răspuns la cererea tot mai mare de astfel de automobile. În luna mai, cei de la DS au oprit producția pentru două dintre modelele sale, lansate în ultimii ani, iar acum au decis să sisteze complet vânzările după ce stocurile se vor epuiza.

Motivul este dat de faptul că șefii PSA și ai mărcii au decis să regândească integral gama de modele DS, pentru a stimula vânzările intrate în declin în ultimii ani. DS4, de exemplu, a ajuns la un nivel tot mai mic, circa 11.000 de autombile vândute anul trecut, o valoare comparabilă doar cu micul Lexus CT, care este mai degrabă un automobil exclusivist decât o compactă premium.

Marca DS a înregistrat anul trecut circa 45.000 de vehicule vândute, mai puțin de jumătate față de vârful din 2012, când erau livrate circa 117.000 autovehicule. Pe piața chineză, de la un maxim de 26.000 în 2014, anul trecut DS mai vindea circa 5.000 de mașini.

FOTO MINI oferă stopuri Union Jack, cu steagul Marii Britanii, pentru posesorii Hatch și Cabrio. Prețul pentru România este de circa 400 de euro CITEȘTE ȘI FOTO MINI oferă stopuri Union Jack, cu steagul Marii Britanii, pentru posesorii Hatch și Cabrio. Prețul pentru România este de circa 400 de euro

Decizia șefilor a fost una de eliminare a modelelor care nu mai aduc profit, astfel încât marca să rămână doar cu modele noi, adaptate la cerere. Noul SUV DS 7 Crossback este un exemplu în acest sens, alte SUV-uri fiind pregătite pentru lansare. Mai mult, în locul lui DS 4 și DS 5 ar urma să fie introduse vehicule electrice. Imediat după introducerea lui DS 7 Crossback, vânzările mărcii au început să crească, ceea ce dovedește că planul celor de la PSA este fezabil.

CEO-ul DS, Yves Bonnefont, care conduce marca încă de la lansarea din 2009, a confirmat pentru Automotive News oprirea producției la Mulhouse și Sauchaux pentru cele două modele și a declarat că DS 3 a fost updatat pentru a oferi clienților opțiuni de electronică și conectivitate în pas cu piața. În același timp, motoarele poluante, care nu ar fi reușit să treacă de testele WLTP, au fost eliminate din gamă. Modelul va primi un înlocuitor în această toamnă, sub forma unui crossover de clasă B, care va avea și versiune electrică.

Anterior, reprezentanții DS declaraseră că, începând din 2025, modelele DS vor fi exclusiv electrice sau hibrid.  Primul model complet electric al mărcii va fi DS 7 Crossback E-Tense, care va fi prezentat la Paris în această toamnă.

viewscnt
Afla mai multe despre
ds
psa
citroen
peugeot