Compania japoneză Mazda Motor a dezvăluit un plan de cheltuieli de 10,6 miliarde de dolari pentru a-și electrifica vehiculele și a declarat că ia în considerare și investiții în producția de baterii, transmite Reuters.
Compania și-a mărit, de asemenea, obiectivul de vânzări pentru vehicule electrice (EV) până la 40% din totalul vânzărilor sale globale până în 2030, deoarece producătorii auto din întreaga lume cheltuie miliarde de dolari pentru a crește producția de baterii și vehicule electrice, în contextul reglementărilor de mediu mai dure, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Planul de investiții al Mazda urmează anunțurilor similare din acest an ale unor producători auto rivali autohtoni precum Toyota și Honda, care au fost criticați de ecologiști și de investitorii activiști ecologici pentru că sunt lenți în electrificare.
”Vom promova lansarea cu drepturi depline a vehiculelor electrice cu baterii și vom lua în considerare investițiile în producția de baterii. Estimăm că ponderea vânzărilor de vehicule electrice în totalul vânzărilor globale ale Mazda va crește la un interval între 25% și 40% începând cu 2030", a spus Mazda într-un comunicat. Ținta sa anterioară de vânzări de vehicule electrice era o pondere de 25% până în 2030.
Noua prognoză este în conformitate cu o tendință mai largă a industriei, firma de consultanță Deloitte așteaptând ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte aproximativ 32% din vânzările totale de mașini noi la nivel global până în 2030.
Ca parte a unui plan în trei faze, Mazda a declarat că va introduce modele cu baterie-EV în ”a doua jumătate a fazei 2”, pe care a identificat-o ca fiind perioada cuprinsă între 2025 și 2027. Compania a planificat o lansare la scară largă a vehiculelor complet electrice între 2028 și 2030.