Războiul mașinilor fără șofer continuă între Mercedes și BMW. Mercedes anunță, la scurt timp după ce BMW a lansat Personal Pilot pe Seria 7, că oferă sistemul Intelligent Park Pilot pe patru noi modele.
Noile automobile Mercedes-Benz E-Class limuzină și Estate, precum și SUV-urile EQE și EQS vor primi sistemele de conducere automatizată de nivel 4, cel mai avansat de până acum, care este disponibil deocamdată doar în parcare aeroportului din Stuttgart. Cele patru modele se alătură altor trei, S Class, EQS șși EQE limuzină, care ofereau deja din acest an sistemul. În total, Mercedes va avea disponibilă această tehnologie pe șapte modele de top, din clasa E și clasa S.
Intelligent Park Pilot este singurul din industria auto care asigură o autonomie completă, de nivel 4, pentru automobile de serie, dar care în acest moment nu poate fi utilizat decât în condiții de trafic speciale, respectiv într-o parcare supravegheată. Posesorii acestor vehicule le pot lăsa la intrarea în parcare, iar mașinile preiau controlul și merg singure la locul de parcare alocat, folosind sensorii, camerele și hărțile de care dispun. Comenzile și controlul mașinii se exercită doar printr-un telefon.
Mercedes este prima companie auto care a primit autorizație pentru a vinde acest sistem de conducere fără șofer, pentru a fi folosit în parcarea din aeroportul Stuttgart, singurul loc din lume care oferă acum acest tip de parcare automată. Tehnologia este produsă de Mercedes în parteneriat cu Bosch.
Mercedes a mai marcat o premieră, odată cu autorizarea în Germania și în SUA a sistemului de autonomie Level 3, încă de anul trecut, un sistem care permite preluarea controlului de către mașină pe autostradă, la viteze reduse, în timp ce șoferul poate efectua alte activități.
Săptămâna aceasta, rivalii de la BMW au anunțat și ei introducerea unui sistem similar pe Seria 7, care va fi disponibilă pentru comenzi începând din luna decembrie.
Nivelul maxim de autonomie al unui vehicul va fi Level 5, conform SAE, acesta reprezentând sistemul care permite unui vehicul să ruleze singur, fără să fie nevoie de prezența unui șofer, pe orice tip de șosea, în orice condiții. Acesta va fi atins, cel mai probabil, de un vehicul de serie, peste aproximativ un deceniu, din motive atât tehnice, cât și de legislație.