Motoarele diesel au coborât la un minim istoric în Europa. În România au continuat însă să crească

Motoarele diesel au coborât la un minim istoric în Europa. În România au continuat însă să crească
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 nov 2018

Înmatriculările de mașini diesel din Europa au scăzut la un minim istoric, aproximativ o treime din totalul pieței, dar românii se numără printre europenii care încă mai cumpără aceste motoare. Vehiculele electrice au crescut spectaculos și în România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Statisticile publicate de ACEA (Asociația Constructorilor de Automobile din Europa) arată că trimestrul al treilea a adâncit și mai mult declinul motoarelor diesel, în favoarea celor pe benzină. Ponderea vehiculelor alimentate cu motorină a ajuns la aproximativ o treime din piață, de 34,7%, cererea de astfel de automobile fiind din ce în ce mai scăzută în pofida eforturilor făcute de constructori de a le promova calitățile în continuare. Anul trecut, în perioada similară, erau înmatriculate 43,1% mașini cu motoare diesel.

Motoarele alimentate cu benzină au profitat de această situație, europenii preferând acest tip de motor clasic, care a ajuns la un nivel record, 57,6% din totalul pieței auto, după o creștere cu 15,2% a volumul înmatriculat.

Grupul de vehicule cu propulsie alternativă, mai puțin poluantă sau cu zero emisii, a urcat la o cotă de 7,8%, din care doar 2% reprezintă vehicule electrice.

FOTO VW a prezentat noul pick-up Tarok, care va concura direct Duster Oroch, în America de Sud CITEȘTE ȘI FOTO VW a prezentat noul pick-up Tarok, care va concura direct Duster Oroch, în America de Sud

Procentual, creșterea pe acest segment a fost de 29,7%, fiind cea mai mare dintre toate tipurile de propulsie, dintre acestea creșterea cea mai rapidă fiind cea a mașinilor complet electrice (+37,4%), urmate de hibride (+37,1%) și hibride plug-in (+24,5%). Vehiculele cu GPL și gaze naturale au crescut cu 11,8%. Țările cu cea mai mare creștere pe acest segment au fost Germania și Spania.

În România, au fost înmatriculate 171 de vehicule electrice în perioada iulie - septembrie, dar cifrele includ și PHEV, care nu sunt defalcate ca în statisticile altor țări. Creșterea a fost, pe acest interval, de 131,1%. Pe primele 9 luni, numărul vehiculelor electrice înmatriculate la noi a fost de 468 unități, o creștere de 382%, de departe cea mai mare din Europa, dar asta în special din cauza volumului foarte mic de anul trecut, la care ne raportăm.

Pe segmentul de autoturisme hibride, în România au fost înmatriculate 1.279 unități în trimestrul trei, cu 96,2% mai multe decât anul trecut, în timp ce de la începutul anului numărul acestora a fost de 2.812 unități, cu 91,4% mai multe.

În ceea ce privește evoluția mașinilor diesel pe piața din România, constatăm menținerea tendinței contrare restului Europei, respectiv o creștere a înmatriculărilor de astfel de vehicule. În intervalul iulie - septembrie au fost înmatriculate 19.012 autoturisme diesel, cu 24,2% mai multe decât anul trecut, iar pe intervalul ianuarie - septembrie, numărul s-a ridicat la 45.212, cu 12,6% mai multe față de anul trecut. Asta înseamnă că în trimestrul al treilea a accelerat cererea de diesel, pe fondul discounturilor oferite în august, pentru mașinile care nu mai respectau testele WLTP de la 1 septembrie.

Pe de altă parte, creșterea de vehicule cu motoare pe benzină a fost mult mai mare în România, comparativ cu dieselurile, ceea ce înseamnă că motorina pierde și în România teren, chiar dacă o face cu întârziere față de restul Europei.

viewscnt
Afla mai multe despre
diesel
benzina
motoare diesel
inmatriculari
piata auto
masini electrice
masini hibrid
phev
gpl