Industria auto europeană intră într-o etapă de ofensivă puternică, încercând să răspundă presiunii crescânde venite din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice. Înaintea deschiderii salonului auto IAA Mobility de la München, companiile Volkswagen, BMW și Renault au prezentat noi modele menite să își consolideze poziția pe piața europeană și să recâștige terenul pierdut în China, cea mai mare piață auto din lume, relatează CNBC.
Volkswagen a dezvăluit conceptul ID.Cross, un automobil electric compact, cu accent pe software, parte din strategia de a-și menține supremația în electromobilitate în Europa, scrie News.ro.

BMW a lansat în premieră mondială SUV-ul electric iX3, bazat pe arhitectura ”superbrain”, care înlocuiește componente hardware tradiționale cu un sistem computerizat centralizat, aducând un nivel superior de tehnologie digitală.
Renault a venit cu două noutăți: a șasea generație a celebrului Clio, unul dintre cele mai vândute modele ale sale, și Renault 5 Turbo 3E, descris drept primul „mini supercar” electric al companiei.
Specialiștii consideră că aceste lansări sunt un răspuns direct la avansul producătorilor chinezi, apreciați de consumatorii europeni pentru dotările digitale.
”Este un semnal clar că marii producători europeni intensifică lupta, introducând tehnologii de nouă generație pentru a concura rivalii specializați doar pe vehicule electrice”, a explicat Rico Luman, economist ING.

Klaus Rosenfeld, directorul general al producătorului german de componente auto Schaeffler, a declarat pentru CNBC că ediția de anul acesta a IAA Mobility va demonstra ”încrederea și optimismul” industriei auto europene, subliniind că succesul în China rămâne testul suprem: ”Cine reușește în China, reușește oriunde.”
În contextul unor provocări majore – costuri de producție în creștere, tarife americane, perturbări ale lanțurilor de aprovizionare și reglementări stricte – ofensiva lansată de Volkswagen, BMW și Renault arată că giganții auto europeni sunt hotărâți să își păstreze rolul central pe piața globală, în ciuda competiției dure din partea Chinei.