Peugeot plănuiește să intre în SUA cu un model de „business disruptiv”

Peugeot plănuiește să intre în SUA cu un model de „business disruptiv”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 mar 2019

PSA Group se pregătește să intre în SUA, în încercarea de a-și extinde piețele, compania fiind dependentă în acest moment de Europa. Compania vrea să înceapă cu Peugeot, cu modele compacte și medii și să utilizeze un model de business „creativ și disruptiv”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

PSA și-a propus un interval de 10 ani în care să reușească să-și impună produsele pe piața americană, a doua piață ca volum, după cea din China. Șeful PSA, Carlos Tavares, a anunțat că Peugeot va fi prima marcă ce va intra pe piața americană, aceasta fiind deja obiectul lansării Free2Move, o companie de car-sharing, care ar putea să și vândă mașini ulterior.

În plus, CEO-ul mărcii Peugeot, Jean Philippe Imparato a spus că americanii au avut reacții pozitive la SUV-ul 3008, la momentul lansării acestuia în Europa, în 2017.

Rezultatele unor focus grupuri au arătat că istoria, designul și experiența la volanul unui Peugeot au fost apreciate.

La rândul său, Carlos Tavares spune că imaginea brandului Peugeot este „neutră spre favorabilă”, potrivit Automotive News. El a mai spus că reîntoarcerea Peugeot în SUA (marca a mai fost prezentă în anii 80) va fi făcută gradual, pentru a minimiza riscurile. „Vrem să ne întoarcem într-un mod scalabil și să nu rispim miliarde pe operațiuni”, a spus și Imparato.

FOTO Poze-spion cu Dacia Sandero. Când și unde va fi lansată CITEȘTE ȘI FOTO Poze-spion cu Dacia Sandero. Când și unde va fi lansată

În același timp, șefii PSA sunt de părere că nu este cazul să construiască o uzină locală, până ce vânzările nu vor susține acea fabrică. Este luat în calcul și importul din China, unde PSA are uzine, dar numai în cazul în care războiul tarifelor se va încheia.

Tavares pariază pe reducerea tarifelor vamale cel puțin din partea uneia dintre țări, SUA sau China. „Cel puțin una din ele va fi prietenoasă cu mașinile de import.”

Pe de altă parte, modelul de business pentru SUA nu va fi unul convențional. Fără rețele de dealeri ultracostisitoare, ci doar „creativ și disruptiv”, a mai spus el, adăugând că „odată pășit înăuntru, nu vom mai păși în afară”.

Modelele de business disruptive, care presupun, în special, fidelizarea clienților prin introducerea de abonamente, dar și prin folosirea "la cerere", au început să fie folosite în industria auto tot mai mult, pentru câștigarea de piețe noi.

Unul dintre modele presupune înlocuirea vânzării directe, realizată într-un singur proces, cu o „abonare” la mașină, care înseamnă, de fapt, capturarea clientului pentru o lungă perioadă de timp, cu plăți multiple, inclusiv prin oferte de update și upgrade. Deși mașinile nu sunt vândute, ele ajung pe piață și sunt distribuite unui număr tot mai mare de clienți, contra cost.

Al doilea model disruptiv posibil se bazează pe rețelele de car-sharing, care înseamnă utilizarea sistematică a autovehiculelor la cerere, din punctul A în punctul B, pentru sume diferite, în funcție de model și distanță. Tavares nu a făcut referire la tipul de business pe care îl are în vedere, spunând că „este prea devreme”, dar ar putea veni cu idei inovatoare, care să revoluționeze industria auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
peugeot
psa
peugeot sua
3008
business disruptiv