Porsche: creștere a veniturilor și profitului, după 9 luni, în pofida amenzii din scandalul diesel

Porsche: creștere a veniturilor și profitului, după 9 luni, în pofida amenzii din scandalul diesel
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 nov 2019

Porsche AG anunță că veniturile și profitul operațional au crescut în primele 9 luni ale anului, comparativ cu anul trecut. La fel și livrările și numărul de angajați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.

Veniturile constructorului de mașini sport Porsche au crescut în primele trei trimestre cu 7%, comparativ cu 2018, la 20,49 miliarde de euro. Profitul operațional înaintea cheltuielilor excepționale a crescut cu un procent, ajungând la 3,35 miliarde de euro, în timp ce marja operațională  a fost de 16,3%, una dintre cele mai mari din industrie. Livrările de automobile au crescut cu 3%, iar compania a livrat clienților, până la sfârșitul lunii septembrie, 202.318 vehicule.

În acest an, și numărul angajaților a crescut la Porsche cu 7%, ajungând în prezent la un număr de 34.675 de persoane.

 „Ne aflăm într-un mediu dificil din punct de vedere politic și economic, cu toate acestea Porsche rămâne pe poziție. Acest lucru se datorează în mod special gamei noastre de produse atractive”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. „Am lansat pe piață multe produse noi speciale, în acest an, inclusiv noile 911 Cayenne Coupé, 718 Spyder și GT4. Având în vedere cererea mare de la premiera mondială Taycan din septembrie, suntem optimiști și în ceea ce privește lunile ce vor urma.”

FOTO Noi fotografii cu Skoda Octavia camuflată. Modelul ceh va avea motoare plug-in hibrid și mild-hibrid CITEȘTE ȘI FOTO Noi fotografii cu Skoda Octavia camuflată. Modelul ceh va avea motoare plug-in hibrid și mild-hibrid

Potrivit lui Lutz Meschke, vicepreședinte și membru pentru Finanțe și IT al Comitetului Executiv de la Porsche, creșterea ușoară a profitului se datorează în principal volumului mai mare de automobile vândute, dar și dezvoltarii îmbunătățite a altor domenii și divizii de afaceri. În schimb, efectele fluctuațiilor de pe piața valutară și costurile aferente programului de mobilitate electronică au avut un impact negativ. „Continuăm în mod constant să urmăm strategia noastră de a deveni mai eficienți în activitățile noastre principale, investind în același timp și în soluții de viitor, dezvoltând astfel noi fluxuri de venituri. Rezultatele încep să apară”, spune Meschke.

Porsche a avut de contabilizat și o amendă în acest interval, 535 milioane de euro, impusă de procurorii germani în dosarul motoarelor diesel, în care VW a primit amendă 1 miliard de euro, iar Audi 800 de milioane. „Situația motoarelor diesel a generat cheltuieli excepționale”, transmit cei de la Prosche, astfel că rezultatul operațional al Porsche AG după cheltuielile excepționale a fost de 2,81 miliarde de euro, iar marja după cheltuielile excepționale a fost de 13,7%.

FOTO Noi fotografii cu Skoda Octavia camuflată. Modelul ceh va avea motoare plug-in hibrid și mild-hibrid CITEȘTE ȘI FOTO Noi fotografii cu Skoda Octavia camuflată. Modelul ceh va avea motoare plug-in hibrid și mild-hibrid

Livrările mărcii Porsche s-au ridicat la 202.318 de automobile în toată lumea, ceea ce corespunde unei creșteri de 3% în comparație cu aceeași perioadă din anul precedent. Cayenne a înregistrat din nou cea mai puternică creștere, 25%, cu 62.022 de automobile. Dar cel mai vândut model a fost Macan, cu 73.967 de automobile livrate, cu o creștere de nouă procente în comparație cu anul precedent.

Porsche anunță că și-a menținut poziția și în China și SUA, în ciuda situației economice generale slabe de pe ambele piețe. În total, 64.237 de automobile au fost livrate clienților chinezi în primele nouă luni, ceea ce reprezintă o creștere de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. În SUA, a doua cea mai mare piață Porsche, livrările au crescut cu 6%, ajungând la 45.062 de unități. Per total, mașinile sport din Zuffenhausen rămân populare în regiunile Asia de Est, Africa și Orientul Mijlociu. Aici au fost livrate 86.235 de automobile, ceea ce corespunde unei creșteri locale de unsprezece procente comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent.

Pentru anul fiscal 2019, Porsche se așteaptă la o creștere a livrărilor, iar compania anticipează și o ușoară creștere a veniturilor din vânzări.

viewscnt
Afla mai multe despre
rezultate porsche
profit porsche
bilant porsche 2019