Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani, pregătit să părăsească fabrica din Polonia

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani, pregătit să părăsească fabrica din Polonia
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 nov 2023

Primul tren electric inter-regional din setul de 37 produse de Alstom și primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia și a fost pregătit pentru livrarea în țară în cursul săptămânii viitoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De altfel, este și primul tren cumpărat după trecerea a 40 de ani de la achiziția de către România a ultimului tren electric, scrie Agerpres.

Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoi CITEȘTE ȘI Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoi

"Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziționarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice și toate unitățile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare", a declarat președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.

El a precizat că în aceste zile se finalizează și colantarea exterioară, pentru a putea începe pregătirea finală în vederea expedierii din fabrică.

"Trenul ajunge la București la începutul lunii decembrie și va fi verificat în vederea livrării și, ulterior, autorizării, în vederea punerii în circulație cu călători. Pentru verificări, se vor aloca trase (parcursuri) pe rețeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri", a adăugat Roșeanu.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) și vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării. De asemenea, vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

FOTO Autonom a intrat pe piața călătoriilor urbane CITEȘTE ȘI FOTO Autonom a intrat pe piața călătoriilor urbane

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord - Constanța, București Nord - Brașov - Arad - Timișoara, București Nord - Brașov - Cluj, București Nord - Brașov - Deda - Cluj, București Nord - Brașov, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, București Nord - Galați, București-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroșani - Simeria, București Nord - Craiova - Timișoara - Arad, Cluj - Timișoara, Cluj - Suceava - Iași.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

viewscnt
Afla mai multe despre
tren
polonia
romania