Guvernul Franței a decis să repornească programul de stimulare a achizițiilor de autovehicule electrice cu ajutorul leasingului social, care presupune subvenționarea ratelor de leasing pentru cei care îndeplinesc anumite criterii de venituri.
Franța continuă să caute soluții pentru stimularea vânzărilor de automobile electrice, având de susținut două companii auto care produc astfel de automobile, Stellantis și Renault.
După derularea în 2023 a primului program de subvenționare de tip Rabla, care asigura o sumă de până la 13.000 de euro pe contractele de leasing, pentru persoanele care aveau venituri mai mici de 15.400 de euro anual. Mașinile erau oferite celor care se deplasau cel puțin 15 km către locul de muncă sau minim 8.000 km anual.

Programul a fost oprit după ce numărul celor care au aplicat la program a depășit estimările guvernului, fiind înregistrat 50.000 de cereri de finanțare, cu rate de leasing între 50 și 150 de euro, în funcție de valoarea mașinilor de atunci.
Noul program anunțat de Guvernul Franței va începe în septembrie și va avea un plafon al ratei de leasing de 200 de euro pe lună, dar companiile de leasing vor fi condiționate să asigure cel puțin o ofertă de leasing la mai puțin de 140 euro lunar, pentru a fi acceptate. Contractele vor fi pe maxim trei ani și vor fi finanțate cu ajutorul companiilor de energie, în virtutea noii legislații adoptate.
Conform decretului adoptat de guvern, finanțarea va fi făcută prin intermediul certificatelor verzi, Certificate de Economisire a Energiei. Sistemul CEE impune furnizorilor de energie să finanțeze acțiuni care promovează economisirea energiei. În sectorul auto, acest lucru se poate realiza prin ajutor financiar pentru achiziționarea sau leasingul de vehicule ecologice și îmbunătățirea eficienței energetice a mașinilor existente.

Sistemul de finanțare a leasingului social va avea o valoare estimată la 369 milioane de euro în următorii cinci ani, fiind stabilit un număr maxim de 50.000 de contracte, cu o sumă de maxim 7.000 de euro alocată pe vehicul.
Ca și în sesiunea anterioară, mașinile care vor putea fi finanțate vor fi stabilite pe baza criteriilor de eligibilitate existente pentru programul anterior.
Acestea includ o serie de condiții de mediu, care exclud vehiculele produse în China din cauza nivelului de poluare al uzinelor. De asemenea, mașinile au o limită de preț de 47.000 de euro.
Din cauza criteriilor de mediu, Dacia Spring nu va fi eligibilă pentru acest sistem de leasing social, deși este cel mai ieftin automobil electric de pe piață. Vestea bună pentru Dacia este că nici principalii rivali din China, Leapmotor T03 și BYD Dolphin Surf, nu vor fi eligibile.