PSA vrea să ceară o parte din bani înapoi de la GM, din cauza emisiilor mașinilor Opel, care ar putea genera amenzi uriașe

PSA vrea să ceară o parte din bani înapoi de la GM, din cauza emisiilor mașinilor Opel, care ar putea genera amenzi uriașe
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 nov 2017

PSA Group ar putea să solicite celor de la General Motors despăgubiri în valoare de câteva sute de milioane de euro, din cauza informării greșite privind emisiile poluante ale mașinilor Opel, care ar putea genera amenzi usturătoare pentru marca germană cumpărată de francezi.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

PSA este nemulțumită de faptul că mașinile Opel nu au un program de reducere a emisiilor așa cum a fost discutat în timpul negocierilor cu cei de la GM, pentru achiziția mărcii, scrie Automotive News. Compania franceză a plătit 1,3 milioane de euro pentru toate operațiunile Opel/Vauxahall, însă limitele de emisii impuse de Uniunea Europeană ar putea genera amenzi din partea Comisiei Europene, ceea ce ar ridica costul total plătit de PSA pentru Opel cu peste 500 milioane de euro. Cei de la PSA se gândesc acum să ceară acești bani de la GM. Prima variantă de lucru ar fi cea juridică, prin care să solicite acești bani în instanță. A doua variantă ar fi cea a negocierilor.

Sursa citată susține că deja au existat discuții între cele două companii pe această temă, însă niciuna dintre părți nu a făcut declarații publice.

Companiile auto trebuie să reducă limitele emisiilor autovehiculelor pe care le construiesc la o medie de 95 de grame pe kilometru, o reducere drastică de la 130 grame, cât este limita acum. Amenda va fi de 95 de euro pe vehicul, pe număr de grame în exces.

Opel a înregistrat scăderi importante ale celor mai economice modele ale sale, cele echipate cu motoare diesel, din cauza scandalurilor legate de acest tip de motoare. În acest fel, vor crește vânzările de motoare cu benzină, care au emisii mult mai ridicate de CO2.

Carlos Tavares, șeful PSA, declarase recent că ratarea țintelor de emisii ar putea genera taxe care să pună în pericol existența unei companii.

Analiștii sunt de părere că Opel nu a beneficiat de investiții din partea GM pentru actualizarea gamei de motoare, din punct de vedere al emisiilor, cu motoare hibrid și electrice, astfel că modelele Opel și Vauxhall sunt cu 5 până la 7 ani în urma industriei, privind motoarele și emisiile acestora. Calculele făcute arată că Opel ar putea rata țintele cu peste 10 grame de CO2 pe vehicul, ceea ce ar conduce, raportat la vânzările companiei, la amenzi de aproape 1 miliarde de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa
opel
gm