Renault investește masiv în marca Alpine și o lansează simultan în Formula 1 și în prima categorie la Le Mans

Renault investește masiv în marca Alpine și o lansează simultan în Formula 1 și în prima categorie la Le Mans
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 sep 2020

Renault accelerează marketingul mărcii premium sport Alpine, pe care a relansat-o în urmă cu trei ani. După ce a anunțat că echipa de Formula 1 a Renault va fi transformată în Alpine F1, acum constructorul francez merge mai departe și anunță că va avea un model Alpine pentru celebra cursă de anduranță de la Le Mans, cu un prototip LMP1.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Marca Alpine va participa la campionatul mondial de anduranță care include și cursa de 24 de ore  de la Le Mans, începând din 2021, cu un vehicul LMP1, după cum a anunțat compania. Marca Alpine a participat deja cu un vehicul LMP2, la Le Mans, unde a avut trei victorii.

Investițiile în marca Alpine nu sunt întâmplătoare, noul CEO al Renault Group stabilind această marcă ca fiind unul dintre cele patru centre de business ale companiei, alături de Renault, Dacia și New Mobility. Intrarea în Formula 1 este un pas important, dată fiind expunerea majoră pe care această competiție o are la nivel global, iar campionatul de anduranță va completa această expunere. Marca Alpine a participat în prima perioadă a existenței sale, 1963 – 1978, la 11 ediții ale cursei de 24 de ore de la Le Mans, câștigând mai multe trofee.

Potrivit reorganizării anunțate de Renault Grup anterior, Cyril Abiteboul, managing director al Renault Sport Racing, va coordona activitatea Alpine, în timp ce director general al mărcii rămâne Patrick Marinoff, care a venit de la Mercedes AMG Gmbh în septembrie 2019. El a declarat acum că „motorsportul este inseparabil de marca Alpine, a cărei pasiune pentru competiție și sportivitate este în ADN-ul ei. Întoarcerea la anduranță în 2013 a marcat începutul unei aventuri pe termen lung. După opt ani de succes împotriva unora dintre cele mai bune echipe din lume, e tinmpul pentru un nou pas prin provocarea constructorilor din prima categorie, așa cum o vom face și în F1.”

SONDAJ Francezii, îndrăgostiți de noul Sandero. \ CITEȘTE ȘI SONDAJ Francezii, îndrăgostiți de noul Sandero. "Este mai frumos noul model Dacia sau Renault Clio?"

Marca Alpine intenționează să concureze pe segmentul dominat copios de Porsche, cel al mașinilor sport premium. Este unul dintre cele mai profitabile segemente auto, dar care necesită investiții atât în dezvoltarea de modele performante, cât și în marketing.

Primul model Alpine dezvoltat după relansarea mărcii, A110, are un design care amintește de vechiul A110 din anii 70. Uzina în care sunt produse mașinile Alpine este cea din Dieppe, aceeași în care au fost fabricate primele automobile Alpine, și în care, în ultimele decenii, au fost produse mașinile Renault Sport (RS).

Informațiile neoficiale vorbesc despre planurile lui Luca de Meo de extidnere a gamei Alpine, inclusiv cu o caroserie decapotabilă a lui A110.

viewscnt
Afla mai multe despre
alpine
renault sport
le mans
alpine 110