România, exemplu negativ privind penetrarea vehiculelor electrice, în războiul industriei auto cu Comisia Europeană

România, exemplu negativ privind penetrarea vehiculelor electrice, în războiul industriei auto cu Comisia Europeană
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 iun 2018

Carlos Tavares, președinte Asociației Constructorilor Europeni de Automobile și CEO al PSA Group, aduce România în discuție ca exemplu negativ privind penetrarea mașinilor electrice, în încercarea de a bloca presiunea UE de reducere drastică a emisiilor și de introducere a propulsiei electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

„În contextul general al al unui mediu geopolitic alarmant și a unuei agende legislative dificile, una dintre cele mai mari provocări ale industriei noastre rămâne continuarea decarbonizării”, a declarat Carlos Tavares, șeful ACEA. Potrivit unei analize făcute de forul industriei auto europene, 85% din mașinile electrice cu încărcare sunt vândute în numai 6 mari țări europene, care au cele mai mari valori ale PIB-ului. În contrast, în țările cu PIB sub 18.000 de euro, cum sunt cele din Europa Centrală și de Est, cota de piață a vehiculelor electrice este aproape zero. „Este o distanță uriașă în Europa între vânzările de azi ale mașinilor cu baterii și standardele Comisiei”, a spus Tavares. „Potrivit propunerii, noi va trebuie să sărim de la mai puțin de 1% vânzări astăzi, la 30% într-un spațiu de mai puțin de 12 ani”.

Șeful PSA și al ACEA a făcut referire și la penetrarea punctelor de încărcare, absolut necesare pentru ca vehiculele electrice să fie viabile. Tavares a spus că din cele aproximativ 100.000 de stații existente în Europa, 76% sunt concentrate în doar patru țări, Olanda, Germania, Franța și Marea Britanie. „În cealaltă parte a spectrului, o țară vastă precum România - aproape de șase ori mai mare decât Olanda - numără doar 144 puncte de încărcare (0,1% din totalul UE)”.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
acea
carols tavares