Thierry Koskas, CEO al mărcii Citroen, încearcă să-și promoveze cele mai noi modele lansate pe piață, cele din familia C3, care atacă frontal segmentele de clienți Dacia. Koskas nu mai are nicio reținere să accepte duelul cu marca românească, într-un moment în care Dacia are o imagine tot mai bună în Europa.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Citroen și-a lansat noile C3 și C3 Aircross, modele care țintesc direct gama Dacia, unde Sandero, Spring și Duster sunt lideri pe segmentul lor. Dacă în anii trecuți Koskas încă mai încerca să evite o comparație cu Dacia, acum lucrurile intră în zona de concurență pe față.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cu noul C3, Citroen coboară în segmentul A, unde atacă Dacia Spring, cu motorizarea electrică. În același timp, viitorul C3 Aircross, un mic SUV de clasă B, devine un concurent serios pentru Dacia Duster, chiar dacă nu va oferi tracțiune integrală.
Dacia a depășit deja de multă vreme Citroen pe piața din Europa, având o cotă de piață net superioară, dar avansul Dacia este vizibil inclusiv pe piața de origine a Citroen, Franța. În Europa, Dacia are o cotă de piață de 5,1%, în timp ce Citroen se află mult mai jos, la 3,4% în primele luni ale anului, cu 135.000 de autoturisme vândute, față de 188.000, cât are Dacia. E drept că Citroen are pe segmentul de LCV-uri vânzări suplimentare, în timp ce Dacia a ieșit aproape complet de pe acest segment, dar nici așa nu reușește să depășească marca românească.
Dar bătălia pentru clienții de mașini accesibile începe să se ascută, odată cu noile modele lansate de Citroen. Thierry Koskas renunță la pretențiile de marcă „istorică”, așa cum declara anul trecut, și încearcă să ia clienți de la rivalii români, pe care îi apreciază pentru vânzările reușite cu ajutorul prețurilor reduse. „Comparațiile cu alte mărci low-cost sau cu un raport calitate-preț bun erau tabu, dar acum nu avem nicio problemă să spunem că C3 va concura cu Dacia, de exemplu”, a declarat Koskas.
Citroen se află într-un moment bun pentru marcă, înregistrând pe primele patru luni ale anului o creștere de 14,7% în UE și, respectiv, 12,9% pe toate piețele europene (EU plus EFTA și UK), unde are doar 3,1% pe segmentul de autoturisme, unde Dacia se află de asemenea în avantaj (4,6% cotă). De altfel, doar Peugeot mai depășește Dacia, din toate mărcile Stellantis, cu 4,7% în aprilie și 5,5% pe cele patru luni din acest an, restul având cote de piață mai mici: 3,4% Opel, 2,9% Fiat, 1,1% Jeep.
Citroen a lansat noua generație C3, cu motorizare electrică, un rival important pentru Dacia Spring, având o lungime mai mare, dotări ceva mai bune, inclusiv baterie și motoare mai mari, dar prețul este deocamdată peste cel al lui Spring. Anul viitor, însă, Citroen pregătește o versiune care va costa sub 20.000 de euro, ceea ce va pune probleme serioase modelului Spring.
CITEȘTE ȘI FOTO Jeep nu mai încearcă să ascundă rivalitatea cu Dacia și lansează un rival direct pentru DusterÎn schimb, Citroen C3 Aircross nu are foarte multe argumente pentru a lua clienți de la Duster, cu excepția renumelui mărcii. Dimensiunile celor două sunt comparabile (4,34 m față de 4,39 m), cu motorizări comparabile (1.2 litri mild hybrid), având prețuri de asemenea comparabile, pe motorizările hibrid.
Citroen C3 Aircross va primi și o versiune de motorizare electrică, însă speranțele mărcii nu sunt foarte mari, deocamdată, într-o piață care este într-o frânare vizibilă. Micul SUV a fost construit pe platforma Smart Car, aceeași de pe C3 și pe care o va folosi și Fiat pentru noua generație Panda. Este o platformă de tip low-cost, care va permite grupului Stellantis să lanseze mașini accesibile pe toate piețele.